Îi iubesc pe oamenii care postează, zi de zi, anunţuri în care dau animale către adopţie, pe motiv că nu le mai pot ţine. Când e vorba de câte un câine, mai înţeleg, că na, animalul ăla are nevoie de mişcare, de plimbare, de ieşit la aer ca să îşi facă nevoile, să alerge, să consume energie, ca să poată să doarmă bine. Dacă nu, normal că se apucă de ros mobila, de pişat pe covor, de mâncat papuci, pantofi şi de alte lucruri care, cu siguranţă, te vor scoate din minţi. Da, îi înţeleg pe ăştia într-o anumită măsură. Dar dacă tu stai la etajul patru, munceşti 12 ore pe zi şi, cu toate astea, îţi mai iei câine, să mă ierte Dumnezeu, dar unde dracu’ ţi-e mintea? Că nu e bibelou, să stea frumos în colţ când tu eşti la muncă, să doarmă lângă tine când vii acasă şi atât.

Untitled

Dar pe ăia cu pisici, să mor de îi înţeleg. Bă, şi eu am mâţă. Motan, de fapt, deşi unele cunoştinţe îl mai strigă „ce faci, fată?”, pe motiv că e pisică. Dar nu, e motan, deşi ouţe nu mai are, că i le-am tăiat! L-am cules din faţa uşii, că a fost un parşiv incorigibil, care s-a milogit de noi până l-am băgat în casă. S-a făcut cât balena, nu ne mai bagă prea mult în seamă, decât dacă e vorba să ne muşte de mâini sau să îi punem mâncare. În rest, coada sus şi îşi vede de treaba lui. Dar cum naibii să iei o pisică de la ţâţa mă-sii, să îi dai impresia unui cămin în care poate să îşi ducă existenţa nepăsătoare, şi apoi, peste ceva timp, să îi dai un anunţ pe facebook că nu mai poţi să o ţii, că nu ai timp? Băi, pe mâţă o doare fix sub coadă de tine, dacă ai grijă să îi pui mâncare şi apă în boluri. Sigur, există şi pisici alintate, care vor să fie mângâiate, scărpinate, să doarmă lângă tine. Dar majoritatea sunt nepăsătoare. Şi tu zici că nu mai poţi să o ţii? Zi, frate, măcar, că se cacă pe covor, să ştie următorul ce aşteptări să aibă. Zi că zgârie mobila, că te muşcă de nas când dormi, că nu te lasă să te iubeşti cu nevasta, orice altceva. Dar nu că nu ai timp de o pisică! Am avut şi eu pisică care se căca pe covor, uitându-se în ochii mei. Am mai urecheat-o, dar dacă am văzut că nu şi nu, am dus-o. Dar nu m-am văitat că nu am timp de ea. Din contră, că era destul de alintată, chiar dacă  nu îi plăcea compania noastră.

Aşa că, pentru toate animalele de casă care au animale… de stăpâni, mai bine vă luaţi singure câmpii.

