Sâmbătă, 16 aprilie, o parcare din Galaţi a găzduit o mică expoziţie de maşini clasice şi de colecţie, de la care nu puteam lipsi. La ora la care am ajuns eu, la expoziţie fuseseră aduse doar un Ford T, din 1926, un Ford Mustang şi două Volkswagen Beatle, maşină pe care în copilărie mi-o doream mai mult decât orice.

Preşedintele RetroMobil Club România, filiala Galaţi, şi totodată proprietarul Fordului T, mi-a spus că este a cincea ediţie a expoziţiei, că este mândru că încă există gălăţeni care au mare grijă de astfel de maşini, extrem de greu de găsit, acum că nu se mai fabrică, dar şi că e o pasiune cam scumpă, disponibilă celor care au bani de cheltuit. Spre exemplu, unul dintre proprietarii de Beatle mi-a spus că a cumpărat maşina cu 150 de euro, când era doar un morman de fiare, şi a investit aproximativ 5000 de euro în ea pentru a o aduce la o formă acceptabilă, chiar dacă este conştient că încă mai are de lucru la ea.

Am fost la volanul unui seria 3

De când mă ştiu, pe lângă Beatle mi-au plăcut BMW-urile seria 3 din anii ’80. Nu ştiu de ce! Poate din cauza botului foarte masculin, a formei plăcute, a spaţiului din interior, a motorului puternic. Habar nu am! Ştiu doar că mi-au plăcut. Şi la expoziţia asta m-am şi urcat la volanul unei astfel de maşini, cu acordul proprietarului. A tors ca o pisicuţă, iar motorul original este unul pe care cu greu îl poţi ignora. Ce să mai vorbim de faptul că e din 1986 şi că are aer condiţionat, trapă automatizată, cinci viteze, etc, etc.

Deşi am fost la volanul acestui seria 3, cred că Fordul T ar fi fost o experienţă unică. Cine ştie, poate data viitoare! Oricum, dacă mai auziţi vreodată de o astfel de întâmplare prin Galaţi, să vă duceţi. Merită. Şi nu numai în Galaţi. Din câte am înţeles, pe la Sibiu sunt cei mai mulţi colecţionari de maşini clasice, deci o astfel de expoziţie este un deliciu.

