Ultimele propuneri ale ministrului Educaţiei, referitoare la încă o reformă a învăţământului, sunt de-a dreptul pur şi simplu, cum s-ar spune. Mai exact, se vrea trecerea de la cele cinci ore de limbă română pe care le fac elevii de gimnaziu pe săptămână la doar patru, pentru că, nu-i aşa, ei deja ştiu foarte bine limba asta şi nu mai au nevoie de atâtea ore în care să se uite ca mâţa în calendar la profesor.

Mai sunt şi altele care ar merita băgate în seamă, cum ar fi faptul că în liceu se începe cu Educaţia Antreprenorială, la clasa a noua, şi cu Economia abia dintr-a unşpea, deşi normal ar fi invers, însă treaba cu limba română mi-a captat atenţia mai mult, poate şi pentru că am zilnic contact cu oamenii care nu se pricep sau nu vor să se priceapă la folosirea corectă a acesteia. Spre exemplu, o bună parte dintre cei care citesc presa pe internet, pentru că nu îşi permit să dea un leu sau un leu şi cincizeci de bani pentru un ziar tipărit, nu mai cochetează de mult cu limba română. Fie că este vorba de „” la începutul cuvântului, de „iel” în loc de „el” sau de doamna responsabilă de rahatul  postarea de mai jos, cu toţii avem probleme cu limba maternă. Untitled

Că vrem sau nu să recunoaştem, asta depinde de fiecare dintre noi. Unii mai citesc şi cărţi, ascultă şi muzică bună, încearcă tot timpul să îşi îmbogăţească vocabularul. Alţii se limitează la mersul la muncă, ascultatul ştirilor de pe Antena3 şi Kanal D şi cititul titlurilor de pe newsfeed-ul facebook-ului. Ca să nu mai vorbim despre comentatul pe internet, că na, ce altceva să mai şi faci?

Şi acum, că se reduce româna, asta este. S-ar zice că ai noştri copii sunt mai pricepuţi la exprimarea în engleză, franceză, germană, spaniolă sau coreeană. Numai că orele de limbă străină nu s-au înmulţit.

Singura chestie bună pe care o văd eu din toate astea, deşi mulţi spun că e o lovitură gravă dată şcolilor, este că limba latină va fi eliminată. În afara celor câtorva noţiuni elementare de latină pe care le ştie orice utilizator de internet (sau ar trebui să le ştie), acea singură oră pe care o fac elevii în clasa a opta nu ajută pe nimeni la nimic. Profesorii de română, cei care predau latina, fac o oră în plus şi îşi bat gura de pomană cu o clasă de 30 de elevi care nu dau nicio atenţie acelui „mens sana in corpore sano”, iar elevii care mai dau un pic de atenţie uită aproape tot încă dinainte să se sune de pauză.

Dar, mă rog, ce ştiu eu?

P.S: Pentru bloguri se pare că sunt un pic ruginit, aşa că aveţi milă de inadvertenţele pe care le observaţi. Am încercat, pe parcursul celor aproape 17 luni de când nu am mai scris pe blogul acesta, să îmi fac altele, să o iau mereu de la zero, mereu cu alt concept, cu alt design, până când mi-am băgat picioarele şi m-am lăsat de tot de blogging. Cel puţin pentru o perioadă. Dar, ce să îi faci, dacă îmi place? Şi, pentru că am văzut că blogul ăsta încă mai strânge vizualizări, deşi nu a mai apărut nimic nou pe el încă dinaintea alegerii lui Iohannis ca preşedinte, am zis să îi dau un restart. Doamne ajută!

