530418_294664930622230_224608814_nPentru Oliver Sacks, omul este o ființă muzicală prin excelență. Iar un talentat pianist gălățean nu face excepție de la această concluzie. Știți cine este Dudu Mic? Chiar dacă mulți dintre voi l-ați văzut într-un pub, alături de pianul și prietenii săi, cu piese care mai de care mai atrăgătoare, sunt sigur ca nu știți mai nimic despre el. Invitatul de astăzi al interviului de pe blogul meu este Dudu Mic. Pe numele său real Vlad Damian, Dudu este un pianist foarte talentat, dar leneș, așa cum o recunoaște și el. Dar să trecem la interviu, pentru că nimeni nu poate spune mai multe despre Dudu decât … Dudu!

1.Cine este Dudu Mic, dincolo de scenă?

Sunt obișnuit cu această întrebare, recunosc, pentru că mi s-a mai pus ! 🙂 Adevărat, Dudu Mic este un simplu nume de scenă! În realitate, mă cheamă Vlad. Nu mulți dintre prietenii mei cunosc acest nume. Sunt o persoană simplă, un profesor de muzică modern, dar și un mic pianist leneș….

2. De unde a venit pasiunea pentru muzică? Când și de ce ai început să cânți?

Această pasiune pentru muzică și, implicit, pentru pian, a venit de la o vârstă fragedă! Aveam un pian din lemn, negru, mic, chinezesc ( am dat așa multe detalii pentru că vreau să știți despre ce pian vorbesc)! Mă jucam la acel pian dar, cu toate astea, nu era o simplă joacă ! „Zdrăngăneam” ceva plăcut urechilor. Cel puțin, așa mi s-a spus!

3.Ce artiști asculți? De la ce artist ai învățat cel mai mult?

Cred că artiștii dragi mie îi pot număra pe degete ( ma refer și la cele de la picioare ) :). Eu zic că ascult muzică bună, iar pianul este un intrument greu, dar special! Iar dacă trebuie să enumăr și câțiva dintre ei, ei bine, iată-i : Yiruma, Clayderman, Michel Petrucciani și, evident, cam toți pianiștii clasici! Cred că de la fiecare ai câte ceva de învățat, fie el artist mai cunoscut și bun, sau mai „no name” și slab ..:)

4.Există lucruri la care ai renunțat de dragul muzicii?  Vreo aniversare pierdută? Vreo întâlnire la care nu ai mai ajuns?

Renunț la multe de dragul muzicii! Pe primul loc este familia, normal, iar pe locul  II văd muzica … deci sunt multe aniversări sau întâlniri pe care le-am pierdut din cauza asta, dar nu-mi pare rău! 🙂

5. Știu că ești și profesor de muzică. Cât de greu este să atragi un copil spre partea artistică a vieții, într-o lume cenușie?

Încerc să ocolesc această întrebare. Nu vreau să dau un raspuns exact! Este destul de dificil să lucrezi cu copiii în ziua de azi. Evident , nu mă refer la toți! Să atragi un copil spre muzica bună, oh Doamne, este greu. Mai ales pentru că nu îți reușește decât cu unul din zece! Și vin generații din ce în ce mai slabe, generații care ascultă „muzica televizorului”.

6. De-a lungul timpului, ai avut mai multe parteneriate cu diverși muzicieni din Galați. Care dintre ei îți este cel mai aproape de suflet, cu care te înțelegi cel mai bine, muzical vorbind?

„Parteneriate” este un cuvânt cam exagerat. Am cântat și cu artiști cunoscuți, și mi-a făcut mare plăcere! Dacă te referi doar la cei din Galați, sunt mai mulți. Galațiul a avut artiști buni și încă mai are, mai ales din punct de vedere muzical! Iar din afara orașului, ar fi Ioan Gyuri Pascu, un mare artist, un mare om! Punct!

7. Ce planuri de viitor ai, ca muzician?

Planuri, vise, dorințe, idei, încă nu știu cum să le spun:). Nu mă consider un muzician, cel puțin nu încă! Poate sunt un pic talentat, dar sunt extrem de leneș, și asta se vede! Încerc să nu mă gândesc la viitorul prea îndepărtat, iau cu pași mărunți fiecare moment muzical și încerc să mă bucur de el!

8. Ce înseamnă muzica pentru tine? Mai ales muzica de pian!

Dacă pot să exagerez puțin, fara muzică, lumea nu ar fi existat ! 🙂 Vorba aia, cine a inventat-o , să fie sănătos!  Evident nu vreau să spun că „Muzica înseamnă totul pentru mine „. Deși este. În ceea ce privește pianul, este un instrument care bucură, care gâdilă  urechea umană! Nu am fost exagerat de  poetic, nu? Îmi place să cred că mă confund cu pianul, chiar dacă nu sunt foarte modest aici!

9. Dacă ți se întâmplă să falsezi în timpul unei reprezentații, cum reacționezi?

Of,  nu pot să evit această întrebare? Mi se întâmplă de multe ori, recunosc! Cum poate reacționa cineva când greșește? Zâmbește  și trece mai departe! Cred că este cea mai ușoară, cea mai simplă metodă când apeși pe lângă! Vorba aia ….”Toți greșim!”

10.Ai vreun sfat pentru cei care vor să se apuce de muzică?

Hmm,  un sfat? Să o facă din plăcere, din suflet, să muncească mult ca să poată să-și atingă scopul! Muzica se face și se cântă numai din suflet, tocmai de aceea nu o poate face oricine! Succes!

1480617_559587260796661_269438312_n

Pe Dudu îl puteți găsi joia în New York Pub, pe strada Domnească, de la ora 20:00. Acolo cântă cu Florin Chiriac, alias Hippie, și show-ul este unul extrem de plăcut. Muzica de pian a lui Dudu și muzica de chitară a lui Florin vă vor ajuta, pentru 2 ore, să vă deconectați de la grijile zilnice. Nu îi ratați. De asemenea, dacă sunteți interesați și de alte cântări ale talentatului pianist gălățean, îl puteți căuta pe facebook, sub numele de “Dudu Mic”! Spor!

