De ceva timp, tot scriu. Sigur, în ultma vreme nu am mai scris pe blog la fel de des pe cât mi-aș fi dorit. Și pentru că nu am avut inspirație, dar și pentru că nu am avut chef. Însă, după o discuție cu o cititoare recent descoperită, mi-am dat seama că pentru a fi citit trebuie să scrii bine. Iar ca să scrii bine, ai nevoie de câteva sfaturi. Am mai citit eu într-un articol, a cărui adresă recunosc că am lăsat-o să îmi scape, câțiva pași simpli pentru a deveni un bun scriitor, dar am zis că e mai bine să îi concep eu pe ai mei.

writing

Așadar, de ce ai nevoie ca să scrii bine?

1. Să eviți construcțiile negative

Se pare că atunci când ești total negativist în scrierile tale, când acuzi în stânga și în dreapta, când mai ai puțin și îndeși carnea în frigiderul vecinului, că așa ești tu nemulțumit de el, puținii cititori pe care îi ai se sperie și rup rândurile, de frică să nu le vină rândul. Nu că s-ar supăra cineva să aiba frigiderul plin, dar trebuie să fie și carnea comestibilă. Ori aia pe care le-o bagi tu pe gât deja e expirată.

2. Să nu exagerezi cu opiniile cititorilor

De multe ori, bloggerii îi întreabă pe alții despre ce sa scrie. Asta merge pana la un punct. Nu mai suntem la clasa I, să scriem după dictare. Pentru că dacă ai vreo 2 cititori care vor ca tu să scrii despre chiloții Oanei Zăvoranu sau despre vreun film ero(t)ic pe care l-au văzut ei cu o seară în urmă, s-ar putea să nu faci față. Pe scurt, dacă le place cum scrii, vor reveni singuri. Nu îți plia stilul după ei, pentru că restul vor fugi.

3. Așezarea în pagină

Mulți bloggeri nu au învățat încă să așeze textul în pagină. Sigur, nici eu nu am alineate, rânduri care încep la o distanță de 2 degete de marginea articolului,etc. Dar nici nu am evantai format din finalurile rândului. Când articolele sunt așezate în bloc, parcă cititul devine mai ușor. Nu se știe niciodată când va veni un neaoș și va încerca să își facă vânt cu blogul tău.

4. Dăruiește, fără să aștepți ceva în schimb

Oricât de budist ar suna, asta e o regulă general valabilă în blogging. Dacă ai văzut tu la X-ulescu că are o sută de comentarii și 300 de LIKE-uri la un articol de 10 rânduri, nu te gândi că tu o să ai triplu la un articol de 5 pagini. Dacă scrii pentru comentarii și like-uri, mai bine nu mai scrii. Oamenilor nu le place să fie primii care fac ceva. Nu le place să fie primii care comentează, nu le place să fie primii care dau like, pentru că apoi li se pun etichete. Așa că scrie pentru tine, iar dacă vei atrage și pe alții, cu atât mai bine. Dacă nu, important este să te simți tu bine!

5. Fii unic și nu fi analfabet

Ciorba reîncălzita  nu mai are același gust. Dacă vezi în CanCan un articol despre Alexandra Stan și despre faptul că și-a luat-o în freză de la al ei iubit, nu mai scrie și tu despre asta. Mai multe informații decăt au ăia nu ai de unde să scoți, așa că tot ce poți face e să rescrii, dacă nu copiezi, informațiile din ziar. Aceeași Mărie, cu aproape aceeași pălărie. Încearcă să abordezi subiecte pe care alții le abordează puțin spre deloc. Sau subiecte asupra cărora poți aduce un element de noutate. De asemenea, citește, înainte să scrii. Dacă nu ai o listă lungă de lecturi, nu ai cum să scrii bine. În primul rând, pentru că nu ai vocabular. Iar în al doilea rând, pentru că nu ai imaginație. Nu fi analfabet, că nu te citește nici maică-ta!

Iar dacă nici una dintre aceste reguli nu te aduce pe calea dorită, aruncă o poză cu o gagică dezbrăcată, o mâță udă sau o înjurătură complicată. Dacă mai strecori și vreo 20 de greșeli gramaticale, succesul tău e garantat. Vei fi și citit, vei fi și comentat. Poate și înjurat, dar toate astea ajută la creșterea ratingului.

Spor! 🙂

