secret_coperta1De când s-a terminat sesiunea, cu ale ei lecturi chinuitoare, am reînceput să citesc ceea ce îmi place. Dacă până acum mă axam pe lecturarea unor cărți atrăgătoare ca titlu sau cărti care mă atrăgeau prin frumusețea coperții, am trecut la lucruri mai serioase și îmi iau cărți doar din recomandări, Iar ultima carte care mi s-a recomandat mi se pare absolut genială.

Romanul S.E.C.R.E.T, scris de L. Marie Adeline, publicat de Editura Curtea Veche, descrie o societate secretă în care membrii sunt ajutați să își îndeplinească fanteziile cele mai ascunse. Cartea reprezinta replica autoarei la „50 shades of Gray” (altă carte pe care îmi doresc să o citesc, măcar de curiozitate) și este o poveste de autodescoperire și automântuire, poveste care s-a transformat în bestseller în întreaga lume. Vorbind despre lipsa inhibițiilor și despre femei care trăiesc din plin toate fanteziile sexuale, femei care se dedică experiențelor senzuale și plăcerii, aceasta carte este centrată pe un singur personaj, pe nume Cassie, pentru care aceste experiențe reprezintă calea câtre emancipare.

Citind descrierea cărții online, am avut impresia că face parte din categoria „Chick-lit”, adică literatură pentru femei, dar curiozitatea mă împinge să vreau să o citesc. Pentru că, aprofundând descrierea de pe alt site, am aflat că personalul principal, Cassie, pare împăcată cu viața ei liniștită, de văduvă, ce se desfășoară într-un mediu restrâns, lipsit parcă de vitalitate: lucrează la un restaurant numit Café Rose, locuiește în „Hotelul Fetelor Bătrâne” și conștientizează cu tristețe că a trecut foarte mult timp de când nu a mai făcut dragoste cu un bărbat. Resemnată oarecum, Cassie își vede în tăcere de viața ei, de rutina zilnică și tristă, în care vestimentația este simplă, iar evadările sunt puține. Își strânge părul în coadă la repezeală, își aruncă pe ea un tricou pătat și încălțări de lucru cât mai comode iar, din când în când, mai vorbește cu Will, prietenul ei, mai aleargă prin cartier, și tânjește după fericirea susținută de romantism care îi menține vii pe clienții ei.

Momentul declanșator al gândurilor ascunse ale lui Cassie se petrece când o clientă scapă un carnețel plin cu însemnări de natură sexuală și de amănunte care mai de care mai senzuale. Primește ocazia să intre într-o lume complet nouă, o lume în care sexualitatea femeii este împlinită și se lasă introdusă într-un club în care se află doar femei, dar care îi transformă viața în totalitate.

Cartea pare foarte bine structurată, centrata pe motivul puternic al sexualității, evitat de mulți autori, și atrăgătoare pentru toate categoriile de cititori, în afară de copii. Sper să o găsesc cât mai curând și să o citesc. Dacă ar fi să judec o carte doar după descrierea de pe copertă, aceasta ar fi prima mea alegere!

