Deși a apărut la finele anului trecut, abia aseară ( ca să nu zic azi-noapte) am reușit să văd și eu filmul. Pentru că deja văzusem toată seria „Stăpânul Inelelor” și pentru că mi-a plăcut, am zis să văd și cum a început toată povestea . Un pic cam urât e faptul că filmul va avea 3 părți, deși cartea are un singur volum.

Însă, în ceea ce privește acțiunea, firul poveștii și personajele, nu am nimic rău de spus. Filmul îl prezintă pe Bilbo Baggins, unchiul lui Frodo Baggins, ăl’ de aruncă inelul în lava fierbinte la finalul seriei „Stăpânul Inelelor” . În această serie, însă, Bilbo nu este acel moș gârbovit de bătrânețe, cu părul alb, cu bastonul la purtător. Din contră, el este prezentat în tinerețe, mai exact cu 60 de ani înainte ca acțiunea din „Stăpânul Inelelor” să aibă loc. Om la casa lui și deloc aventuros, Bilbo decide să îi urmeze pe Gandalf și compania lui Thorin Scut de Stejar într-o aventură … neașteptată.

Deși am mai văzut astfel de scenarii și înainte, acesta îmi aduce aminte foarte mult de basmele noastre. Basmele în care cel mai pricăjit fiu al împăratului se decide să plece în aventură, deși este slab pregătit. Iar la final, devine bărbat. Așa și cu Bilbo, pentru că aventura aceasta îl transformă într-un bărbat, dintr-un hobbit mic și fricos.

Mi-a făcut plăcere să îi revăd și pe Ian McKellen în rolul lui Gandalf, pe Cate Blanchett în rolul lui Lady Galadriel și chiar și pe Elijah Wood în rolul lui Frodo. Chiar dacă ultimul are o apariție scurta. De asemenea, acest film îl prezintă și pe Smeagol/Gollum, înterpretat într-un mod absolut genial de Andy Serkis. Odată cu intrarea lui Smeagol/Gollum în peisaj, apare și inelul puterii, cel care ajunge, întâmplător, în mâna lui Bilbo. Dar, ca să vedeți ce și cum, vă recomand să vedeți filmul, dacă nu ați făcut-o deja.

Până vor apărea și celelalte 2 părti, voi încerca să citesc cartea. Și asa mi-a promis-o cineva. Abia aștept să văd prin ce aventuri mai trec micuțul hobbit și gașca sa de dwarfi luptători. Iar la final, vă las cu o ghicitoare, al cărei răspuns îl veți găsi în film :

Acesta pe toate le devorează. Păsări, bestii, copaci și flori. Roade fierul, mușcă din oțel, macină pietre mari în pietricele; Ucide regi, distruge orașe și aduce munți uriași la pământ.

Ce este ? Vizionare plăcută ! 

