Voi ați urmărit , până acum, ediția din acest an a Eurovisionului , varianta românească ? Adica varianta care hotărăște ce trupă/artist ne reprezintă cele 3 culori la Malmo, Norvegia ( pun pariu că majoritatea elevilor de liceu îmi vor da dreptate.Zic majoritatea , pentru că mai sunt și câțiva care știu că Malmo e de fapt în Suedia ) .

eurovision-romania-2013

Dar, revenind , am căutat și eu astăzi ( abia astăzi ) trupele care au ajuns prin semifinale/finală . Una caldă, două reci, cum s-ar zice. Cea caldă a fost Narcis Iustin Ianău, a cărui voce mi-a încântat iarăși timpanele, scărițele și trompele lui Eustachio. Piesa lui , Seven, sună foarte bine. Poate și datorită vocii sale extraordinare de contratenor. Cred că dacă ar fi cântat-o altcineva, ar fi sunat total aiurea . Așa , lui i se potrivește. Dacă nu ați ascultat-o încă, minunați-vă AICI . La concurență mare , se află Cezar , cu “ It’s my life “ . Și vocea lui e extraordinară. Melodia lui o puteți asculta Aici . Dacă România ar fi o țară care judecă obiectiv talentele , finala s-ar disputa între cei doi .

Dar pentru că România nu e o țară care judecă obiectiv talentele, ci judecă după cât de cunoscut e respectivul/respectiva , în finala de la Eurovision ajung și personaje precum Robert Turcescu sau Liviu Mititelu, fost Guță, fost Puștiu . Cu omul Robert Turcescu nu am nimic. E un excelent om de radio, are emisiuni bune( sau avea) , îl apreciez ! Dar ca artist, Robert Turcescu e un nimeni , comparativ cu Narcis Iustin Ianău. Trupa sa , Casa Presei intitulată, își propune să câștige Eurovision România. Asta , după ce Mircea Badea, un coleg de breaslă și de trust i-a făcut o campanie agresivă prin intermediul emisiunii sale , care , ce să vezi , se cheamă “În gura presei” . Melodia lor, care se cheamă “Un refren” și care este o combinație de versuri repetate pe aceleași 3 ritmuri ( poate mă vor contrazice specialiștii în muzică, pentru că eu nu mă pricep ) poate fi ascultată de voi Aici .

Trecând la Liviu Mititelu, fost Guță, fost Puștiu’ , nici nu știu ce să zic . L-aș critica , pentru că e manelist. Dar mă veți face rasist, xenofob, tâmpit, idiot și altele. De aplaudat, nu o să îl aplaud în veci. Melodia sa , “La donna di nero” , sună ca o combinație între o manea obosită și o piesă dance cântată de INNA featuring Nino D’Angelo. Ceea ce nu se va întâmpla niciodată, zic ! Parca mi-e și teamă să pun aici un link către melodia sa , pentru că am descurajat mereu manelele, maneliștii si manelăriile. Incredibil câte cuvinte pot deriva de la un gen muzical. Cert e că , dacă Robert Turcescu și Casa Presei sau Liviu Mititelu, fost Guță, fost Puștiu’ , câștigă Eurovision România, noi vom reuși performanta de a scoate Anglia de pe ultimul loc al competiției. Și se va dovedi încă o dată ce gusturi rafinate avem noi, românii , în materie de muzică.

O să închei aceasta cuvântare cu o zicală împrumutată de la Pavel Bartoș și Smiley :

Popor talentat, te-am pupat ! Spor la votat ! 

Sursa Foto : http://www.exclusivnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/eurovision-romania-2013.jpg

