Presa. Când întrebi pe cineva , ales aleatoriu de pe stradă, ce este presa, îți va spune Libertatea, Cancan , Click sau Spy. La chioșcurile de ziare, presa de tip tabloid se vinde zilnic ca pâinea caldă , în timp ce presa quality se vinde în 5-10 exemplare. Dar , mai există presă quality ?

Ziariștii și trusturile de presă pun accent pe picanteriile din viața vedetelor de carton, răsărite peste noapte și dispuse să renunțe mereu la haine pentru a prinde prima pagină a ziarului din ziua următoare. În toate țările europene, presa tabloid este o parte importantă din viața oamenilor. Însă , în România , cititorii , puțini la număr , se mulțumesc doar cu scandalurile și picanteriile infantile  de genul “ Bianca Drăgușanu și-a schimbat chiloții! “ .

Dar care sunt motivele pentru care presa quality nu mai este căutată? Conducătorii instituțiilor de presă s-au mulțumit , în ultimii ani , să angajeze redactori fără imaginație, redactori care nu pot scrie un articol serios , un articol quality, redactori care citesc , la rândul Cel-mai-mare-ziar-din-Ungaria-anunta-moartea-presei-liberelor, presa de scandal și se mulțumesc cu ea. La urma urmei , presa de scandal e și ușor de realizat, pentru că nu trebuie să te chinui prea mult să obții un interviu sau o înjurătură și un chilot de la o vedetă autohtonă din România. E de ajuns să îi bați în ușă, să îi fluturi legitimația de la CanCan și ți le va da fericit/ă. Pe rând sau toate odată, după preferințe !

Tot vinovată e și școala românească , dar și păriții noului val de copii. Aceștia se vaită că odraslele lor au prea multe teme , prea mult de învățat , că nu au timp , că îi doare capul , că școala îi îndobitocește. Mult de învățat și mult de scris aveam și eu , și totuși nu mă plângeam . În școala primară , aveam ore până la 12 , veneam acasă , mâncam, mă mai uitam un pic la televizor și până la ora 17:00 îmi terminam toate temele . Fără să mi le facă mama sau tata, pentru că ei munceau 10 ore pe zi , nu prea aveau timp să îmi facă mie temele. Se mai întâmpla, uneori , să mă ajute mama. Și mereu , mă asculta , să vadă dacă am învățat. Și după ce îmi terminam temele , aveam timp să ies afară să îmi julesc genunchii , coatele , hainele . Și mai și citeam seara, nu pentru că mă punea mama , ci pentru că îmi plăcea . Și încă îmi place. Și am avut note bune. Nu am fost niciodată un geniu, dar nici slab nu am fost. M-am clasat mereu acolo sus, cu medii peste 9 . Și nu m-am plâns.

Poate de aceea gândesc așa acum.  Poate de aceea îmi doresc o schimbare . Sunt conștient că e bine să ai acces la internet , să ai parte de tehnologie, că îți ușurează viața și toate alea. Dar nu cred că poate să îmi spună cineva că un copil de școala primară are nevoie de tabletă, iphone 5 sau Samsung Galaxy S3. Sau laptop MacBook Pro. Sau cont pe facebook . Sau 20 de lei zilnic la pachet. Și lista poate continua. Pentru că nu vor ști niciodată ce înseamnă să nu ai și , deci , nu vor aprecia nimic pe viitor. Ca să nu mai spunem de citit și altceva în afară de comenzile de la World Of Warcraft !

Că presa scrisa e în comă, e certitudine. Ce e neclar , e viitorul !

Sursă Foto : tb.ziareromania.ro

