Ai mâncat pe săturate toate acele mâncăruri delicioase cu specific de sărbători ( chiar dacă sărbătorile s-au terminat de mult ) și acum cauți prin  reviste pentru femei, reviste pentru bărbați , reviste de sănătate , etc , metode de detoxifiere? Foarte bine! Un corp lipsit de toxine înseamnă un corp mai sănătos și, mai mult de atât, un tonus de invidiat.

Nutriționiștii afirmă că detoxifierea este deosebit de importantă după o perioadă în care ai mâncat multe preparate din carne grasă, ouă, zahăr, unt sau margarină și ai consumat alcool. Ei mai spun că toxinele acumulate de sărbători ne fac să ne simțim mai lipsiți de poftă de viață. De ce? Raspunsul e unul destul de simplu. Corpul nostru consumă din ce în ce mai multă energie ca să le elimine. La începutul unei cure de dezintoxicare, poate apărea balonarea, dar aceasta nu e decât lupta alimentelor bune cu toxinele care le „răscolesc” puternic.

Îți place peștele? Dacă ai răspuns afirmativ, specialiștii recomandă să nu-l consumi cu cartofi, orez sau pâine albă. Combinarea lor îngreunează digestia și produce fermentație, fapt ce favorizează apariția toxinelor. În schimb, îl poți combina cu fasole verde, roșii, spanac, vinete și dovlecei, toate gătite la abur sau la cuptor. Dacă totuși alegi să consumi carne albă (carnea de porc este contraindicată, deoarece are multă grăsime și crește colesterolul) cu cartofi, le poți consuma cu o salată. Ea ajută la drenarea ficatului.

 O altă regula importantă ține de modul în care combini legumele bogate în amidon, cum sunt fasolea, orezul și cartofii. Nutriționiștii recomandă să fie preparați la abur sau fierți (știai deja, fără doar și poate, că cei prăjiți cresc colesterolul) cu puțin ulei de măsline și serviți cu o salată. Acest lucru ajută la digestie și la asimilarea vitaminelor și a mineralelor în corp.

Este important de reținut faptul că fructele trebuie mâncate proaspete (cele din compoturi sau coapte la cuptor își pierd din vitamine). Ele conțin fibre care ajută la eliberarea toxinelor din intestine, mai ales dacă sunt consumate dimineața, pe stomacul gol. Obiceiul de a mânca fructe la sfârșitul mesei este nesănătos, deoarece, combinate cu alte alimente, perturbă digestia și astfel se pierd majoritatea vitaminelor, printre care și  vitamina E.

Ai reținut tot ? Acum , treci la treabă !

Powered by Seomonitor

Anunțuri