video-dupa-chuck-norris-si-hrusca-craciunul-2012-aduce-fuego-facts1356101545

Acum , că au venit sărbătorile, românii au început să dea pe afară. De toate . Încă din dimineața zilei de ajun , telefonul a început să facă mai urât decât un vibrator roz din fier și cu luminițe . Bineînțeles că majoritatea mesajelor începeau cu “Fie ca…” . “ Fie ca sărbătoarea Crăciunului să…” , “ fie ca Moșul să … “ și alte din astea . Toate frumoase, dar toate copiate de pe net de undeva . Deci toate urâte, din punctul meu de vedere . Și știu că toți cei care mi-au trimis mesaje se vor supăra și vor spune că sunt un insensibil și ca altă data nu îmi vor mai ura nimic. Și nu îmi pasă ! Pentru că apreciez de zece mii de ori mai mult un mesaj scurt, scris din mintea omului și din suflet , decât un mesaj kilometric , copiat de pe net, sub forma unei poezii .

După ce am hotărât să îmi închid telefonul , pentru că nu mai suportam vibratorul de pe birou, cu tastatură , am deschis Facebook-ul. Iarăși voi supăra pe toată lumea, dar și aici mi s-a dat tag în multe poze, cu specific “sărbătoresc” . Ok, vă mulțumesc pentru urări , dar pe mulți nici nu vă cunosc . Mi-au dat tag persoane care habar nu au ce fel de om sunt eu . Persoane despre care nu știu nimic. Persoane care vor uita de existența mea, până la următoarea sărbătoare . Adică de paște, când îmi vor ura să pasc fericit și să mănânc mielul cu spor. Sau până la ziua mea .

Dar, nu asta a fost problema majoră a zilei de ajun. Pentru că ajunul Crăciunului e o zi frumoasă, în care trebuie să fim mai iertători , mai voioși , mai deschiși , mai iubitori , mai răbdători . Ceea ce a reprezentat o problemă mare a fost duo-ul magic, format din Hrușcă și Fuego . Dacă cel din urma o pune pe maică-sa de atăția ani să îi împodobească bradul ( pentru că el nu poate sau nu știe ) , primul ne vinde același Ler în fiecare an . Și eu unul sunt sătul. Adică omul chiar nu înțelege că e plictisitor cu LER-ul lui. E ca și cu mâncarea : când mănânci doar fasole, mai vrei și altceva. Ceea ce e mai rău e că alți oameni nu înțeleg că omul nu mai are alte cântece și alte versuri . Și dau în fiecare an câte 50 de lei pentru a-l  asculta LER-uind 2 ore . Mai bine ar da banii ăia unor copii , pentru care LER-ul este egal cu sulul de hârtie roz sau albă de la toaletă . Dar care au nevoie de dragoste ! Încep să cred că Fuego și Hrușcă, acești monștri sacri ai muzicii de Crăciun din România ( cu accent de Radu Banciu ) , vor mai cânta “pe la uși , pe la ferești “ mulți ani de acum încolo. Pentru că, nu-I așa ( ? ) , vom avea mereu nevoie de cineva care să îl ajute pe Fuego să își împodobească bradul și de cineva care să mențină LER-ul viu .

Îmi plac ,în schimb, copiii precoce de prin țară .  Unii își dau seama imediat că moșul care vine pe la ei nu e Moșul adevarat ,  ci doar unul dintre ajutoarele lui . Și nu se sfiesc să o spună . Nu îmi plac , însă, oamenii care au făcut din Crăciun o afacere . Mai ales în zonele unde tradițiile se păstrează vii . Am avut neplăcuta surpriză să văd la știri cum în zona Maramureșului , o zonă recunoscută pentru păstrarea vie a spiritului sărbătorilor , niște români neaoși au întins grătarele cu mititei și cu ceafă de porc, în încercarea disperată de a face niște bani . Și au făcut, având în vedere că micul costă aproximativ 4 lei .

Da , sunt supărat . Sunt supărat pentru că nu mai simt Crăciunul așa cum ar trebui. Sunt supărat pentru că nimeni nu mai trăiește această sărbătoare așa cum trebuie, De fapt, nu sunt supărat. Sunt dezamăgit. Și mi-aș dori să se schimbe. Să nu mai facem atât pe noi ( ca să nu zic să nu ne mai “c*c*m”) și să ne aducem aminte că zilele astea 3 înseamnă altceva . Zic !

Acum, înjurați-mă daca nu vă place , apreciați dacă vă place. Dar fiți sinceri ! Sărbători fericite !

 

