539990_10152274938130648_1800119020_n

Nu, nu mă refer la sfârșitul lumii . Ăla va veni și va trece și nimic nu se va întâmpla și lumea va fi exact la fel după 21 decembrie. Poate un pic mai deșteaptă . Asta în cazul în care nu descoperă vreun mare savant că , de fapt, calendarul mayaș se termină în 2015 , pe 32 decembrie . Caz în care așteptăm iarăși, cu sufletul la gură, marele fâs al lumii .

Dar nu, nu mă refer la sfârșitul lumii . Mă refer la apropierea cu pași repezi a Crăciunului și a sărbătorilor de iarnă. Mai ales acum , când văd că a venit iarna în toată țara , o iarnă în toată regula , exact cum mi-o doream . La urma urmei, ce îmi pasa mie că e un iad pentru șoferi acum , sau că babele și moșii se înghesuie în autobuze pentru că afară e frig? Cine i-a pus să iasă din casă ? Mie chiar îmi place cum ninge și sper să o țină așa câteva zile bune . Bineînțeles, dorința NU îmi va fi îndeplinită .

Dar, văzând stratul de zăpadă pe geamul înghețat, azi dimineață , mi-am adus aminte de copilărie . De diminețile în care mă trezeam și simțeam mirosul acela de aer rece din casă , pentru că soba pe care o aveam atunci nu se menținea caldă până dimineață . Dimineți în care mă delectam cu o cană de ceai de mentă și o felie de pâine cu dulceață și unt . Dimineți în care priveam pe geam la oamenii zgribuliți de afară , în timp ce eu stăteam îmbrăcat în pijamale groase, de iarnă, cu totoși în picioare. Și da, am avut totoși .De lână. Și nu , nu e o rușine. Chiar dacă , acum , dacă nu ai mănuși Dolce&Gabbana ești considerat Out of Style .

Nu am mai avut de mult un Crăciun cu zăpadă . Un Crăciun în care să ies în oraș și să arunc cu bulgări de zăpadă moale în prietenii mei . Un Crăciun în care să mă trezesc dimineața și să simt mirosul acela fin de brad . Acum , bradul e artificial , zăpada are prea multă gheață sau nisip , iar de Crăciun nu prea mai ninge.

Îmi e dor să stau , acum în perioada în care ninge , cu o cană de vin fiert în mână, cu plapuma trasă peste mine și să mă uit la filme cu specific de iarnă : Home Alone ( 1,2 ,3 că 4 nu m-a atras ) , Fred Klaus , A Christmas Carol , Christmas with the Kranks  si altele . Multe dintre ele le puteți găsi AICI

Îmi place să fac toate astea pentru că nu sunt genul de persoană care , de Crăciun , să iasă în cluburi , să se îmbete până nu mai știe câte degete are la o mână , să se dea la jumătate din fetele de acolo, majoritatea minore cărora abia le-au răsărit sânii din sutien și fundul din pantaloni .

Eu sunt mai OldSChool . Dar voi ? Voi cum vă petreceți sărbătorile de iarnă ?  Vienela , Marlena , Violeta , Vlad , Catalina , Alyz , Alina , Oliviu , Alexandra  , dar și voi , ceilalți ai căror nume nu le pot asocia unui blog.

 

