1-decembrie-1918De dimineață, am stat în dubii. Nu știam exact cum să abordez acest articol , pentru că de multe ori am hulit, alături de alții ,această țară . De fapt, nu am hulit țara , ci am hulit oamenii care trăiesc în ea . Degeaba e țara frumoasă , dacă oamenii “ e “ proști .

Dar, astăzi e ziua în care tot românul își iubește țara . Asta , dupa ce tot anul același român a înjurat și a huiduit și a aruncat cu “ poo-poo “ pe pragul proverbial al țării . Și cum să ne iubim mai bine țara , dacă nu prin grătare de mici , asezonate în stomac cu bere ? Pentru că asta am tot văzut azi . Pe o parte a ecranului am văzut manifestațiile armatei, defilările , mersul drept al soldaților sub privirile președintelui , căruia toata lumea i-a strigat DEMISIA ( iarăși )  , iar pe partea cealaltă am văzut micii comercianți , in fața unui gratar pe care sfârâiau micii și lângă un butoiaș micuț ( 100 de litri, cam așa ) de bere . Și multe alte butoaie în spate .

Dar, ce înseamnă Ziua Națională a României ? Ce înseamnă acest “ 1 Decembrie “ ? Înseamnă doar parade, defilări , mici și bere ? Eu zic că adevărata însemnătate s-a uitat . Cred că majoritatea românilor habar nu au de ce Ziua Națională se cheamă Ziua Națională . Poate mulți cred că naționala de fotbal/handbal/ orice alte sport de echipă a realizat vreo performanță demnă de ținut minte . Sau poate alții cred că e Ziua Națională tocmai pentru că mâncăm , bem și nu ne ducem la muncă . Bună asta cu mersul la muncă. Mai ales anul ăsta, pentru că Ziua Națională a căzut sâmbătă , când majoritatea muncitorilor la stat oricum sunt liberi . Iar cei care nu sunt bugetari muncesc. Că patronul te plăteste la ore lucrate . Și dacă în program scrie că muncești și sâmbătă , păi muncești și sâmbătă .

Pentru mine, Ziua Națională e ziua marii uniri. Adica aia din 1918, în cazul în care a uitat cineva . Începând de astăzi, Ziua Națională e și ziua femeii care s-a născut odată cu Romania . Adica are aproape 100 de ani . Dar mai scădem 6 . Cine știe dacă mai apucăm noi 100 de ani de România, că acum ne pregătim de sfârșitul lumii. Măcar până pe 21 decembrie. Și aia va fi o zi pe care o vom sărbători cu mici și bere .

Dar până atunci, LA MULȚI ANI ROMÂNIA . Și LA MULȚI ANI tuturor românilor, de oriunde ați citi asta !

