Pentru că trăim în România și asta ne ocupă tot timpul , vedem cum ne apropiem cu pași repezi de vinerea neagră a magazinelor . În special , a magazinelor din mediul online. Pentru cei care nu sunt la curent , vinerea neagră e singura zi din an în care magazinele online din România urmează modelul american și propun clienților lor aceleași produse, dar la prețuri reduse cu până la 80 de procente. Sau ceva de genul  ăsta…

Cei care gândesc un pic își dau seama imediat că toată tevatura asta nu e decât o mare strategie de marketing pentru ca produsele respectivelor companii să se vândă ca pâinea caldă . Normal, doar ăsta le e interesul . Pentru că nimănui nu îi place să stea cu marfa pe raft , să se așeze praful pe ea . Așa că , de cele mai multe ori , companiile recurg la o metodă mai puțin ortodoxă și deloc agreabilă . Măresc prețurile tuturor produselor înainte de acea zi de vineri, care mai e și neagră ( vă dați seama dacă ar fi fost și 13 ? ) , iar când trebuie să acorde reducerile, se întâmplă ca prețul redus să fie același cu prețul vechi . Sau un pic mai scump , că doar na , 10 lei nu îi observă nimeni . Și oamenii e proști !

Cei care nu gândesc, însă , se așează la cozile virtuale încă de joi seara . Își aduc fiul , fiica, nepotul, nepoata, vărul, unchiul, mătușa, bunicul, cățelul , purcelul , hamsterul și împreuna stau și așteaptă startul reducerilor . Exact ca la deschiderea unui nou supermarket, când toți moșii și babele se calcă în picioare pentru un bax de ulei al cărui preț este redus cu 0,02 bani/sticlă sau pentru tigăi super ieftine și motoferăstraie pe care nu le vor folosi vreodată , persoanele negânditoare și mult-prea-cuvântătoare se îmbulzesc instantaneu pe paginile web ale magazinelor care aplică reducerea Black Friday . De la haine și pantofi, până la cărți pe care nu le vor citi niciodată, via magazine de electronice și electrocasnice, fiecare român cu un ban în buzunar își cumpără câte ceva , pentru ca mai apoi să se laude că a luat totul la reducere.

Dar, oare Black Friday e pe bune ? O fi ca la americani, unde găsești un super telefon mobil la un preț modic de 100 de dolari sau un super laptop de ultimă generație la 500 de dolari ? Nu mai zic de parfumuri și haine . Sau o fi ca la români , acolo unde hoții ( care nu sunt prinși, deci sunt numiți negustori cinstiți, miniștri, primari etc  ) nu știu din ce piatră seacă să mai scoată un bănuț , așa că se gândesc să dea totul la reduceri . Dar de fapt, cu 10 lei mai scump . Vorba aia, “ famelie mare, renumerație mică . După buget, coane Fănică ! “ .

Voi ce ziceți ? Ne îmbulzim și noi de Black Friday ? Sau așteptăm să rămânem fără dinți în gura, ca să fim în ton cu lumea de la noile supermarketuri ?

Anunțuri