Ne încărcăm zi de zi cu informații despre viața pe care o trăim, iar tinerii sunt mereu preocupați să afle ce s-a  mai inventat , ce s-a mai distrus , cine sau ce personaje mondene au mai reușit sau au mai căzut.

Trăind într-o eră a revoluției tehnologice , avem la îndemână toate mijloacele de informare , dar totuși nu suntem interesați sau preocupați să le folosim în scopuri benefice nouă. În loc să ne facă viața mai ușoară și să ne dezvolte capacitatea intelectuală , majoritatea invențiilor fac exact opusul .

Una dintre aceste invenții este FACEBOOK , bine-cunoscuta platformă de socializare . Înca de când a fost lansat , acest site a devenit o modalitate foarte ușoară de a-ți petrece cel puțin jumătate de zi în fața PC-ului. Nu îi condamn pe cei care procedează astfel , pentru că sunt unul dintre ei , dar puțini mai sunt tinerii care stau la rând pentru bilete la teatru sau la operă . De tineri care citesc și altceva în afară de CanCan sau Libertatea, nici nu mai zic . Într-o lume în care este binecunoscut faptul că cititul, și nu televizorul , dezvoltă cultura și imaginația , noi alegem să ne uităm la Măruță. Iar de aici, din lipsa culturii și a imaginației, rasar si noile cuvinte . Cele folosite in comunicarea virtuală .

Dacă înainte spuneam că ” revenim imediat” , acum folosim un mult mai scurt ”BRB” ( be right back ) . Nu ne mai întrebăm unii pe alții ” ce faci ? ” , ci ne rezumăm la ”cf?” . ”Noapte bună ” s-a transformat într-un ”nb” lipsit de expresivitate . Nici măcar FACEBOOK nu mai e FACEBOOK . Acum e FB . Sau ”febe” , cum se mai poartă . Până și reclama aceea la Vodafone, cea care îndeamnă la redescoperirea vorbitului normal ( deși ironică) , folosește un limbaj bine cunoscut și ușor de înțeles de publicul țintă ( tinerii cu vârste între 14 și 25 de ani). Cuvinte precum ” plicti ” , ” obo ” , ” depri ” , nu sunt folosite doar în mediul virtual.

Am avut acum câteva luni, chiar după fatidicul examen de bacalaureat, deosebita oroare și neplăcere de a asista,  în autobuz, la o conversație între doi proaspeți absolvenți .

” – Bă , ce greu a fost la română . Pentru ce dreacu mi-o trebui mia să învăț romane , să știu eu despre personaje ? La ce mă ajută pe mine asta în viață ? ”

La care celălalt a replicat , sec :

” – Dă-i , mă, în MML ! ”

I-aș fi întrebat ce înseamnă MML , dar la ce fețe de ”tati e interlop” aveau, am zis că e mai bine să îmi văd de treaba mea .

Vrem , nu vrem , comunicarea virtuală se răsfrânge din ce în ce mai mult în cea reală , iar într-o lume în care mediul virtual îți ofera șansa să fii cine vrei , majoritatea aleg să fie proști .

