Nu știu dacă voi mai deschideți televizorul sau dacă vă mai aruncați câte un  ochi pe un ziar . Eventual , un ziar care să nu fie lăsat ( din întâmplare ) de către un nene binevoitor , în toaletă . Știm cu toții că cititul stimulează … nevoile, dar totuși , să nu exagerăm .

În acest articol m-am gândit să vă vorbesc un pic despre modul în care presa distorsionează majoritatea întâmplărilor , și despre părerea mea privind acest lucru . Ok ? Ok (încep și eu precum Costel de la Deko ) . Hai să încep cu începutul .

Nu sunt o persoană ahtiată după televizor sau după ziare dar, ocazional, îmi mai arunc câte un ochi să văd ce minciuni mai zice lumea . Și , uite așa , am ajuns într-o zi să mă uit la știrile de la ora 17:00, de pe PROTV . Nu , nu sunt fan , și da, fac reclamă. CNA-ul sigur nu mă amendează , pentru că nu am nici un profit din toată treaba asta. După 10 minute de privit , mi-am dat seama că nu știu de ce mă uit. Nici nu aflam ceva “senzațional” sau “care îmi va schimba viața “ , nici nu îmi plăcea ce vedeam ( pentru că deja știam cât de dusă la pădure e lumea în care trăim ) , iar totul era asezonat ( ca o salată ) cu zâmbetul pișicher al prezentatoarei . Nu știu dacă vă mai aduceți aminte de Simona Pătruleasa , cea care își expunea dinții de fiecare dată când rostea cuvântul “ȘOC “ . Ceva de genul sunt și domnișoarele care prezintă crimele oribile ( ce amuzante sunt ) , violurile comise asupra babelor, care apoi sunt nemulțumite, ba că nu au fost violate cum trebuie, ba că li s-au furat banii  și , de asemenea , furturile din casele oamenilor care își lasă geamurile deschise și ușile descuiate . Mai lipsește biletul pe care să scrie , cu litere italice , eventual boldate :

“ Dragi musafiri nepoftiți ,

Cu deosebită plăcere vă anunt ca televizorul LED din sufragerie nu valorează decât 2000 de RON și laptopul de pe birou doar 1400 de RON . Dacă , cumva, considerați că aceste bunuri nu au o valoare satisfăcătoare pentru nevoile dumneavoastră, vă invit să luați și banii pe care îi țin în dulăpiorul de deasupra sistemului audio . Puteți , de asemenea , să faceți și dezastru în casă. Nu de alta, dar soția mea trebuie să aiba de treabă și , astfel, să mai lase telenovelele. Vom ajunge acasă abia mâine, așa că nu vă grăbiți . Este timp !

Va multumesc pentru intelegere ! “

Trecând peste știrile de la ora 5 , la fel de repede cum trec peste fata de la pagina 5 ( care mi se pare la fel de hâtră precum știrile ) , trecem la show-urile foarte interesante de pe PRO TV, Antena 1 și Kanal D . Încă nu a apărut nimic pe DDTV, dar sunt nerăbdător să văd ce îi clocește mintea domnului Dan. Poate o vedem pe Elodia prezentatoare . Dacă în lumea mondenă există vreun scandal  , automat toate cele 3 emisiuni îl dezbat. La PROTV e invitat, pe happylică ( la ora fericirii, pe canapeaua fericirii, unde s-a vorbit atât de vesel despre moartea  Mădălinei Manole )  este PEPE , acel latino-lover  care acum câțiva ani ( mai mulți ) înnebunea puștoaicele din cartiere cu versuri gen “ hai spune-mi cine, cine, spune-mi cine te iubeșteeeee…. “ . La Antena 1, pe scăunelul rotativ pus la dispoziție de domnișoara Simona Gherghe ( care mi se părea extrem de simpatică pe vremea când prezenta știrile ) este , bineînțeles, Oana Zăvoranu . Sau Querida. Sau Buzuka . Sau orice altă poreclă i-au mai dat Șerban și cu Mișu . Șerbane, te-au cam ajuns blestemele ei . Și văd  că, de atunci, Mișu s-a cumințit. Nu o mai bagă pe parașută în seamă. Oare o să mă ajungă și pe mine vrăjile ei ? Dar, bomba este , de fapt, la Kanal D, unde Mădălin (sau MEDELIN ) Ionescu are câțiva invitați surpriză. La urma urmei, cine are nevoie de Oana sau Pepe , când ai vecinii ? Acei vecini care , atunci când amantul sau amanta întră în casă , îți pot zice și ce dimensiune avea alunița de pe coapsa interioară a piciorului stâng, deși era îmbrăcat/ă și stătea cu spatele , dar atunci când intră hoții , nu văd și nu aud nimic. Dormeau, dom’le , că sunt bătrâni și își fac siesta .

Si nu doar televiziunea distorsionează . Și presa scrisă face același lucru . Având în vedere că în ziua de azi, orice prost cu un aparat foto ultimul răcnet se cheamă fotograf , trusturile mediei scrise nu mai angajează profesioniști. Angajează amatori care vânează senzaționalul pentru o sumă de 3 ori mai mică decât profesionistul care își face treaba cu simț de răspundere. Și astfel, se ajunge ca realitatea să fie știută doar de cei care o trăiesc, în timp ce cititorii sunt induși în eroare din toate părțile. În ziar scrie ceva, la televizor vezi altceva, iar dacă îl întrebi și pe Nea Costică, despre care s-a scris, el îți zice că versiunea lui e adevărată. Restul sunt doar blagosloveli . Crușoiu măsii de națiune , nu Nea Costică ?

Ca student la jurnalism și ca viitor om de presă ce îmi doresc să ajung, nu pot să nu mă întreb dacă direcția în care mergem mai are și ușițe pentru a ne întoarce . Oare drumul e cu sens unic? Sau mai ajungem și la vreun sens giratoriu , de unde vom putea alege între a continua cu minciuna sau a ne întoarce la vremurile când presa însemna adevăr și nu senzațional ?

