Dacă privim doar cu o jumătate de secol în urmă vom constata deosebiri radicale între stilul de viață al bunicilor noștri și cel al omului modern, totdeauna agitat, în criză de timp, stresat și tentat să obțină confortul absolut.

Bunicii noștri aveau un stil de viață mai activ, erau mai rezistenți și mai sănătoși. Acest stil de viață se caracterizează, în principal, prin:

• activitate fizică moderat – intensă (mergeau frecvent pe jos);

• gândire pozitivă;

• acordau atenție orelor de masă (un adevărat ritual) și luau masa într-un cadru liniștit, concentrându-se asupra acesteia;

• consumau alimente mai naturale, provenind din mai multe surse alimentare și mai puțin prelucrate, chimizate;

• își preparau de regulă hrana în casă și doar pentru o zi, maxim două;

• nu foloseau aditivi alimentari, grăsimi artificiale, îndulcitori artificiali și zahăr uri rafinate;

• uleiurile erau nerafinate, presate la rece;

• nu trăiau într-o perpetuă sărbătoare alimentară! Consumau mai puțina carne și foarte puține preparate industriale din carne, mezeluri, cârnați, pateuri (iar acestea erau preparate în gospodărie sau în condiții naturale, mult diferite de cele industriale actuale);

• se ridicau de la masă când încă le mai era foame, nu se ghiftuiau;

• miercurea și vinerea țineau post (în aceste zile nu consumau alimente de origine animală – carne, lapte, ouă). Dar, atenție! Posturile de miercuri și vineri din timpul săptămânii totalizau împreună cu posturile mari peste 200 zile/an!

• nu consumau dulciuri rafinate, produse de cofetărie, patiserie decât la ocazii, sărbători. Obezitatea era aproape necunoscută (de altfel, obezitatea este necunoscută în natură, numai omul modern și animalele domestice suferă de obezitate!);

• nu existau lanțuri de restaurante tip fast-food;

• nu consumau băuturi răcoritoare, energizante, ci apă de izvor;

• nu consumau cantități excesive de băuturi alcoolice , industriale (bere, vin, lichioruri ș.a) de calitate îndoielnică;

• alimentele consumate nu aveau densități calorice enorme, așa cum au cele de astăzi (o porție de mâncare la fast-food poate atinge valori calorice de 500-800 Kcal. O porție de mâncare sănătoasă, din alimente naturale, integrale are circa 150-200 Kcal.;

• porțiile de mâncare nu erau gigante ce precum cele actuale.

Cum arata stilul de viață de astăzi?

Păi cam așa (bineînțeles, total diferit de cel al bunicilor noștri):

• am adoptat un stil de viață sedentar, nu mai dorim să facem nici un fel de efort fizic, ca urmare obezitatea la copii și adulti a devenit epidemică, îmbolnăvindu-ne de diabet tip 2, boli cardiovasculare etc;

• nu mai acordăm nici o importanță orelor de masă și modului în care mâncăm;

• consumăm alimentele haotic (pe stradă, în autobuz, privind la televizor, în fața calculatorului), sărim de regulă peste micul dejun, mâncăm seara nu numai excesiv, dar și mâncăruri grele;

• consumăm alimentele pentru că sunt ieftine, gustoase sau sunt trendy-cool, chiar fără să ne fie foame sau sete.

• Nu conștientizăm faptul că alimentele industriale creează dependență, determinându-ne să le dorim și să le consumăm cât mai des, ceea ce are drept efect adoptarea unei diete monotone și nesănătoase;

• consumăm alimente devitalizate, dezechilibrate nutrițional, industrializate, cu multe calorii, pline de chimicale, în proporții tot mai mari, rupând balanță dintre ingerarea și arderea caloriilor (acestea sunt, în general, alimente pasteurizate și sterilizate, alimente moarte, profund modificate față de starea lor naturală);

• în fiecare moment avem un festin, mereu este sărbătoare alimentară;

• nu ținem perioade de restricție alimentară voluntară (post), pentru a oferi posibilitatea organismului de a se detoxifica de anumiți nutrienți, E-uri, poluanți ș.a.;

• consumăm excesiv băuturi alcoolice industriale;

• înlocuim apa cu alte alimente fluide (bere, lapte, băuturi răcoritoare sau energizante, cafea), ignorând faptul că apa nu poate fi înlocuită de nici un alt fluid alimentar, așa cum laptele matern nu poate fi înlocuit de nimic altceva;

• prăjim în exces, în uleiuri nerezistente la temperatură – astfel, alimentele pe care le prăjim se contaminează cu substanțe neurotoxice și cancerigene;

• utilizăm cuptorul cu microunde la încălzirea sau prepararea alimentelor -ceea ce scade valoarea nutritivă și generează modificări periculoase structurii acestora;

• nu asociem corect alimentele, provocând o digestie nesănătoasă, cu procese de putrefacție cancerigene;

• consumăm prea puține fructe și legume proaspete de sezon, prea puține alimente integrale nerafinate, prea puține fibre alimentare;

• nu respectăm bioritmurile individuale și alternanța perioadelor de activitate cu cele de odihnă.

Ce este de făcut?

Simplu! Trebuie să avem voința și înțelepciunea de a ne întoarce, măcar parțial, la obiceiurile de viață și alimentație tradiționale ale înaintașilor noștri pentru a ne cruța atât sănătatea noastră, cât mai ales pe cea a generațiilor viitoare, care devin din ce în ce mai sensibile.

Cu durere afirm că generația mea este generația celor ai căror copii sunt mai bolnavi decât însăși părinții! Și nu numai atât! Discutam cu un  medic, care mi-a atras atenția asupra faptului că, din păcate, copiii au început să moară înaintea părinților!

Părăsindu-ne tradițiile și adoptând un stil de viață străin nouă ne-am pierdut o parte din identitatea noastra, din cultura și credința care au dat acestui neam puterea de a rezista peste veacuri. Sau ceva de genul ăsta ! 

Bea vin la Cramele Recas,caci Vin cramele recas la evino .

Sursa Financiarul.ro

 

Cel mai bun mix de legume contine vinete congelate? Da. Iata aici: mix de legume edenia + vinete coapte congelate

Anunțuri