În ultima perioadă, am încercat ( pe cât posibil ) să stau cât mai departe de tot ce e negativ în lume, de aici plecând și lipsa mea de inspirație. Pentru că aveam acea perioadă în care criticam orice vedeam în orașul și în țara mea . Și am zis că ar fi bine să încerc să mai închid și ochii. Dar, credeți că ăla cu coarne , care îmi stă pe umărul drept, poate să închidă ochii? Normal că nu. Și, de parcă asta nu ar fi suficient, îmi mai și șoptește “ uite acolo” sau “ vezi chestia aia ? “ . Are el noroc că mi-e prieten din copilărie, că altfel îl parfumam cu RAID .

Așadar, m-am abținut de la a face comentarii acide la adresa tuturor personajelor pe care le voi intitula “Dorel” ( nu doar pentru că e un nume reprezentativ pentru ei ) care decopertează străzile, dau să le asfalteze, apoi își aduc aminte că mai au ceva de făcut sau că au uitat trusa de scule în fosta groapă  și se apucă iar de săpat, de spart, de dărâmat. Asta , în timp ce inginerul de șantier, inginerul de imagine, inginerul de relații cu publicul și alții cu astfel de funcții asigurate de cele 4 clase de studiu stau și îl supraveghează pe cel cu doar 3 clase ( dacă nu i-a plăcut școala , ce să îi faci?) . “ Hai , Dorele, ai obosit ? “ . Sau, preferata mea : “ Nea Mihai, s-a rupt și ultima lopată, ce fac acum? Pai, ce să faci mă Dorele, sprijină-te de roabă, dacă lopeți nu mai avem ! “ .

M-am abținut , de asemenea, de la a comenta asupra situației politice din țară. Acum că Bășescu este iar președinte ( pentru a patra oara,devenind astfel un fel de Bruce Willis mioritic ) , mă gândesc la mai multe chestii.

1 . Românii chiar îl iubesc și vor ca el să continue în funcție. Aproape 8 milioane de români au votat demiterea lui, dar având în vedere că trăim într-o țară a cărei populație se îndreaptă vertiginos spre 30 de milioane de locuitori, ce înseamnă 8 milioane ? Nici măcar o treime . Deci, iubiți-l în continuare, și luați de la Bășescu ( ăștia care îl susțineți , bineînțeles . Restul luăm de la Ponta) . Sper că trăiți bine !

2 . USL-ul, partidul care la alegerile locale a avut o majoritate zdrobitoare, s-a considerat buricul universului, iar prin gurile de foc Ponta și Crin ( Căcărin, cum am văzut că se practică pe unele site-uri ) au încercat să facă ce vor . Dacă o instituție nu ținea cu ei, poc, poc “ te-am ciuruit, dă-te dracului “ . Știți voi deviza “ cine nu e cu noi e împotriva noastră ! “ . Bun venit democrație . Pardon, comunism. Un mic Ceaușescu mai lipsește din peisaj. Iliescu să trăiască , că-i capu’ la țara noastră !

3 . Asta pare cea mai plauzibilă variantă. În această clipa, Bășe ( șuvițatul fără șuviță ) , Ponta ( hoțul care strigă hoții ) și Căcărin ( nevertebratul ) joacă poker . Din acela cu 2 cărți în mână și 5 pe masă ( Hold’em se cheamă) . Iar jetoanele sunt de fapt instituții și oameni , plătitori de taxe și impozite ( vorba lui SOB ) . Mai plusează unul, mai plusează altul, dar Bășe cred că dă doar cu sec . Mă rog … joacă plăcută în continuare ! Vedeți sa nu intre Diaconescu peste voi la masă !

Și cineva se mai mira de ce dintr-o grupă de 30 de absolvenți la o facultate, doar 4-5 mai rămân să profeseze în țară. Pentru că știu că aici , omul vine singur cu șpaga, nu trebuie să îi mai spui .

Și, până azi, m-am abținut și de la criticarea inteligenței umane care domnește în România. Tata îmi spunea acum câțiva ani că s-a răsturnat carul cu proști în Oltenia, dar încep să cred că au fost mai multe care ( sau caruri, dupa modelul succesuri ) cu proști care s-au răsturnat în toată țara. Simultan . Totuși, să nu uităm că trăim într-o țară perfectă, plina de oameni perfecți, iar când apare unul ieșit din tipar, acela devine imediat persona non grata , un individ care trebuie zdrobit cu pietre și unul de morții căruia trebuie să ne legăm sentimentele împăciuitoare. En garde , individule !

