După o perioadă în care am citit multe articole despre “lucruri pe care le iubim” , am zis să fac un articol în antiteză și , astfel, să scriu despre lucruri pe care le urăsc . Sau pe care le detest, pentru că ura față de ceva sau cineva e relativă . Atât timp cât noi nu știm ce e dragostea, de unde știm ce e ura ? Nu?

1.Detest să pierd timpul. Când trag linie la sfârşitul unei zile, mă întreb ce-am făcut bun în ultimele 24 de ore şi realizez că voiam să fac atât de multe lucruri, lucruri care au rămas la stadiul lui a vrea. Dacă adun timpul pe care îl petrec într-o zi în autobuz (de maşină personală nu se pune problema, că nu am câștigat încă la loterie ,iar avionul și elicopterul personal au rămas fără kerosen), timpul pe care îl petrec “verificând mailul” în câte două ore şi alea ,,numai 10 minute” din faţa televizorului, cred că aş câştiga mult timp. (despre timpul în care visez la cai verzi pe pereţi voi scrie într-o ediţie viitoare). Dar , știm cu toții că “mâine” e cea mai bună zi. “Mâine” voi face curat, voi învăța ( doar daca am rosii ), voi găti, voi merge să rezolv acea problemă . Azi nu ! (vorba melodiei)

2 Detest oamenii care nu sunt punctuali. Recunosc, mi s-a întâmplat şi mie, dar foarte rar şi din două motive: ori am întârziat cu intenţie, pentru că persoana/persoanele respective meritau, ori chiar am avut motive întemeiate. Există însă persoane pentru care a se întâlni cu cineva la ora 16.00 de exemplu, înseamnă clar ora 16.30, eventual 17.00. Și eu , ca fraierul , ajung mereu cu 10 minute mai devreme. Cel puțin !

3.Nu îmi place să fiu obligat să fac ceva ce nu vreau. Să vorbesc cu o persoană pe care nu o agreez , să ascult un stil de muzică pe care nu il suport ( și asta se întâmplă foarte des ) , să ascult pe cineva vorbind despre un subiect “interesant “ , dar pe care îl consider ca fiind “ alte 5 minute pierdute din viața mea “ !

4.Nu îmi place că primăvara și toamna sunt scurte. Iarna pare atât de lunga, cu gerurile ei năprasnice, cu frigul acela care îți provoacă dureri în oase, cu acele zile când vii acasă cu turțuri la nas . Vara e la fel de lungă, cu acele zile toride în care simți că stai într-un cuptor și în care corpul tău pierde mai multă apă decât poți tu să bagi la loc. Cred că de aia nu dorm unii vara . Pe când toamna și primăvara, singurele anotimpuri cu temperaturi perfecte ( acele “ nici prea cald, nici prea frig” ) , durează al naibii de puțin. Te pui la somn și când te trezești , începe ori iarna , ori vara .

5.Nu îmi place cafeaua . Deloc ! Aici vor fi multe persoane care vor spune că fără cafea nu pot funcționa, că e elixirul dimineții, inventat de zei . O fi , nu îi contrazic. Cert e că la mine , cafeaua are efectul invers. Dacă beau cafea, imediat încep să casc, iar toate pernele din casă încep să mă strige cu acea voce mieroasă, care te îmbie la somn. Așa că prefer să nu o beau, astfel dându-i lui moș Ene un șut “metaforic” în fund !

6.Nu îmi place că am momente în care inspirația pare a fi încuiată într-un seif pentru care eu nu am cheia . Sau , pentru că trăim într-o epocă a tehnologiei, nu am amprenta necesară pentru a-l deschide. Urâte momente , acelea în care stau cu wordul deschis așteptând să vină ideea. Un fel de pică pară mălăiață în gura lui Nătăfleață. Și aștept, și aștept , și aștept… Până îmi bag picioarele și mă apuc de făcut altceva.

7.Nu îmi place că nu pot să fac mereu ceea ce îmi place . Asta se întâmplă din mai multe motive. Unul dintre ele ar fi lipsa banilor, fără de care nu poți să faci tot ce vrei. Și al doilea, lipsa chefului în lipsa banilor. Asta sună ciudat și pentru mine .

Cam atâtea. Ar mai fi, dar nu vreau să fac un top 10 , dorind să evit stereotipia . Vouă ce nu vă place?

