Pentru că până acum vreo 2 anișori, nu mă mai urcasem în tren de când principala mea preocupare era jocul de tetris, ăla mic pe care îl găseai la orice magazin de jucării și pentru care mulți copii stăteau agățați de fusta mamei, urlând din toți plămânii că “vreau, mami, vreau ! “ , m-am decis să dau curs lepșei primite de la Axlandra .

1.Când ai mers ultima dată cu trenul? Mergi frecvent?

Ultima dată am mers cu trenul acum aproximativ 2 luni, când mi-am luat o scurtă vacanță ( pe alocuri, revelatorie) la Târgu Mureș. Frumos oraș, dar până acolo e un drum foarte lung. Zece ore în tren, am simțit că înnebunesc de plictiseală. Chiar devenea stresant la un moment dat, că nu se mișca trenul mai repede. Și da, merg frecvent acum, față de anii trecuți, pentru că trenul a devenit cea mai ieftină cale de a-mi vizita bunicii. Cu 4 lei, mă duc și mă și întorc, pe când la maxi-taxi sau “cașcarabetă” ( cum îi zice bunicul meu), e 5 lei doar la dus .

2.Cum ți se pare mersul cu trenul ?

Depinde de lungimea drumului. Dacă durează prea mult și călătoresc singur, îmi vine câteodată să mă dau cu capul de pereții compartimentului din cauza plictiselii. Sau din cauza altor călători care consideră că e ok să ții geamul compartimentului închis și să scoți ceapa, brânza și șunca și să o pui de un picnic pe banchete. Ce Dumnezeu, doar trăim în România !

3.Când ai apela la tren în defavoarea mașinii ?

Întotdeauna. E și mai ieftin. E și mai comod. Am și toaletă, deci nu sunt nevoit să trag pe dreapta de fiecare dată când “ mă taie”. Pot să dorm liniștit într-un tren în care compartimentele se încuie. Pot să îmi iau mai mulți prieteni cu mine, iar drumul să nu fie obositor pentru nici unul dintre noi. Ah , și se evită și durerea de fund provocată de scaune, dat fiind faptul că în tren te mai dezmorțești .

4.Ai mers vreodată cu nașu’ ?

Cred că da, dar eram foarte mic și nu prea realizam eu ce se întâmplă. Tata era de vina, nu eu . Deși mereu mi-am dorit să mă urc într-un tren fără o direcție anume, fără bilet, fără bagaj, fără bani în buzunar. Să fie un fel de aventură . O varianta românească a filmului EuroTrip, doar că ăsta s-ar numi RomTrip.

Mulțumesc Axlandra pentru leapșă.Voi călătoriți des cu trenul?

