În timp ce perindam pe facebook, aseară, am dat peste o poză a Emmei Watson ( Hermione, din Harry Potter ), lângă al cărei chip angelic stătea o întrebare : “ Dacă ai putea vorbi cu versiunea ta de la vârsta de 9 ani, ce i-ai spune ? “ . Asta m-a pus pe gânduri, așa că am decis să îmi aștern gândurile cum știu mai bine, adică pe hârtia din word. Recunosc că îmi lipsesc dungile alea de dictando și zgomotul făcut de pix pe foaie, acel scârțâit pe care am ajuns să îl consider  o melodie a sufletului meu . Am ajuns să îl iubesc și nu îmi pare rău.

Revenind la tema articolului, am început să mă gândesc ce aș putea să îi spun eu acelui Florin de acum 13 ani. Acel Florin care se gândea doar la joacă, în toate formele ei și care avea o deschidere câtre tot ce era nou, câtre tot ceea ce putea să îi ocupe mintea avidă de informație. Am făcut o mică listă cu lucruri pe care mi-aș fi dorit să le aud atunci, așa că , iat-o :

1.Lasă banii acolo

Când eram mic, am făcut niște tâmpenii cu ceva bani din casă, tâmpenii pe care le-am regretat și încă le regret. Aș spune că a fost totul din cauză că eram copil și nu gândeam, dar gândeam. Deși eram copil. Știam foarte bine ce fac . Și pentru asta îmi pare rău. Bine că nu trăim în Orientul Mijlociu , că altfel nu mai scriam acum.

2.Nu mai fi atât de prostuț

  Am avut o perioadă de câțiva ani în care eram foarte docil, foarte naiv și credeam că tot ce zboară se mănâncă. Dacă vedeam pe alții că au de toate, credeam că acele lucruri le vin din cer și mă întrebam de ce mie nu îmi cade nimic. De ce “ Cel de Sus” le dă doar lor și mie nu? Că doar nu eram un copil obraznic și nici nu ceream multe.

3.Bate-ți părinții la cap să păstreze adresa și numărul ei de telefon

La vârsta de 10-11 ani, am fost pentru prima dată la munte. Acolo am cunoscut o fată, care a devenit primul meu “crush”. Deși eram foarte mic, fata aia mă făcea să stau toată ziua cu ea. O luam cu noi până și la plimbări. Devenisem prieteni foarte buni în acele 7 zile pe care le-am petrecut la munte, am făcut poze, dar atât. Deși mama ei ne-a dat adresa și numărul lor de telefon, nu le mai am. Nici poza nu o mai am. Așa de râu îmi pare. De multe ori m-am gândit să merg acolo să intreb de ea. Sau de mama ei, poate știe cineva ceva. Vremuri apuse de mult…

4.Nu te opri niciodată din scris

  Încă de mic copil , mi-a plăcut să creez în cuvinte. Țin minte că s-a stricat televizorul acum mulți ani, în perioada când aveam doar un televizor în casă și eu am început să fac rezumatele tuturor cărților pe care le citeam. Umplusem un caiet de rezumate până când s-a reparat televizorul. Apoi, la școală, îmi făcea mereu plăcere să rezolv teme care erau legate de eseul liber. Mi-a plăcut mereu să scriu, dar m-am oprit la un moment dat. Nu știu de ce, dar ăsta e cel mai important lucru pe care I l-aș spune copilului de atunci , “ Nu te opri niciodată din scris, fă din asta mai mult decât o pasiune. Arată-le tuturor că la asta ești cel mai  bun ! “.

Cam astea sunt lucrurile pe care mi le-aș spune. Restul le-aș lăsa să se întâmple exact cum s-au întâmplat, pentru că fără ele nu aș fi ajuns unde sunt acum. Și, deși a fost un drum anevoios, mi-am dat seama ce vreau să fac cu viitorul meu. Și o să muncesc pentru asta, pentru că știu că nimic nu cade de sus. Cel puțin, nu mie !

