Eu am terminat liceul acum 3 ani, dar și acum mă gândesc că viața mea ar fi fost altfel dacă aș fi avut o persoană din afara familiei ( obiectivă, deci ) care să mă îndrume spre ceva care să mă reprezinte. Astfel, am dat cu banul de 2 ori până când am descoperit ceea ce îmi place cu adevărat. Știți cum se zice , “ a treia e cu noroc !” .

Atunci când ești în ultimul an de liceu sau de facultate, toata lumea din jur te întreabă încotro o apuci. Ce îți dorești de la următorii ani? Cum te vezi tu peste 5 ani? Dar, mai rare sunt persoanele care îți pun întrebarea esențială : “ Ce îți place să faci?”

Varianta de Liceu

–          Termini liceul după 4 ani în care ai adunat amintiri cât pentru o viață întreagă. Cel puțin asta consideri. Prietenii pe care ți i-ai făcut în timpul acestor ani sunt cei pe care vrei să îi ții aproape toată viața, iar amintirile sunt de neuitat

–          Dai bacalaureatul și începi să te gândești pe ce drum să mergi. Toata viața ți-ai dorit să devii șofer de camion sau dansatoare la bară, dar acum te gândești că asta nu e chiar o meserie de viitor, având în vedere că dacă nu deții o diplomă de studii superioare, nu prea te bagă nimeni în seamă.

–          Îți dorești să fii îndrumat de către un profesor, dar de fiecare data auzi același lucru : “ Alege ce îți place ție ! “. Din punctul meu de vedere, un profesor care te vede zi de zi timp de patru ani ar trebui să știe foarte bine la ce ești tu bun. Poate tu nu consideri că domeniul în care te pricepi e cel la care te pricepi cel mai bine, așa că ești înclinat să alegi altceva. Dar el îți poate băga mințile în cap și să îți spună “ Băi, băiete/fato, tu ești bun la asta. Fă asta și o să vezi că nu o să îți pară rău !”.

Varianta de Facultate

–          După încă trei sau patru ani de studiu intens ( cel puțin, la prima vedere) și de petrecut cu noii prieteni pe care i-ai adunat de pe băncile facultății când nu aveați chef de cursuri și vă hotărați să vă răcoriți setea de cunoaștere în jurul unei mese pline cu sticle de suc, bere , cafea și altele, intrați într-o nouă etapă a vieții : VIAȚA ÎNSĂȘI !

–          Se consideră că atunci când termini studiile superioare și îți iei licența cea minunată, deja ești pregătit pentru viață. Dar ești?

–          Aici există două posibilități :

1.Ai făcut ceea ce ți-a plăcut, ai obținut o diplomă în domeniul în care îți dorești să lucrezi încă de când ai pus mâna pe pix și pentru altceva decât pentru a roade capacul  și acum ești pregătit/ă să îți găsești un job în acest domeniu. Plătit bine sau nu, e ceea ce îți dorești tu să faci și asta te mulțumește.

2.Nu ai făcut ceea ce ți-a plăcut, ai trecut prin facultate ca gâsca prin apă, ca nu cumva să îți uzi penele prea tare, ai reușit cu chiu-cu-vai să obții o diplomă într-un domeniu despre care nu știi absolut nimic și te întrebi ce e de făcut mai departe. Începi altă facultate? Încerci să îți găsești un job în domeniu? Dar , dacă te duci la interviu și nu știi să raspunzi la vreo întrebare? Ce impresie își va face intervievatorul?

Sfatul meu pentru voi este să vă gândiți foarte bine înainte de a alege următorul pas în viață. Eu vă vorbesc din pozitia omului care a făcut 2 greșeli care au dus la certuri cu oamenii care aveau încredere în mine, până când mi-am dat seama ce îmi place să fac cu adevărat. În subconștient, am știut mereu că eu trebuie să scriu. Încă de când scriam rezumate ale tuturor poveștilor din copilărie. Că asta vreau și asta îmi place. Dar, din păcate, am pierdut singura persoană care observase asta și, de atunci, s-a dus încrederea în forțele proprii. Cel puțin în acest domeniu. Alegeți cu inima următorul pas, nu cu capul. Credeți-mă că , dacă veți face o facultate pentru banii ce îi puteți câștiga pe urmă, nu veți reuși. Dacă nu sunteți interesați de domeniul respectiv, nu vă aruncați cu capul înainte. Vă veți lovi destul de tare de podeaua rece !

Squash Timisoara? Joaca acum squash in Timisoara

 

Vrei locuri de munca in 2013? Cauta pe Google locuri de munca in 2013 si trimite un CV

