După câteva zile în care principala preocupare a mea a fost crearea unor articole cu iz romantic, care să hrăneasca toate dorințele sufletelor voastre flămânde de dragoste, am decis să întorc un pic pagina. Nu pentru mult timp, sper . Dupa cum știți, sau ar trebui să știți, eu nu prea mă uit la televizor. Doar dacă e ceva foarte interesant. Și luna asta este ceva interesant. Campionatul European de fotbal, o competiție pe care microbistul din mine nu o poate rata. Măcar în fața micului ecran, dacă nu pe arenele de sute de milioane de euro din Polonia și Ucraina. Dar, nu despre asta vreau să vă vorbesc. Fotbalul e fotbal și știu că nu vă interesează atât de tare ( pentru cititoare). Douăzeci și doi de nebuni care fugăresc o minge ca să o bage între 2 bare și apoi să se îmbrățișeze și să își dea palme la fund. Nu !

Vreau să vă vorbesc despre una din reclamele difuzate în timpul pauzei dintre reprize. O reclamă la un telefon, dar care ilustrează , în mare parte, felul de a vorbi al tinerilor din secolul XXI. Dacă ar fi să scriu un articol despre tinerii din secolul XXI, iar mi-ar trebui multe pagini. Pixuri să fie, că foile sunt ieftine.

“ – OMG ! Prăji e super ! “

“ – E super mega extra. Gen ! “

“ – Ochelarii tăi…sunt super ! “

“ – Lol, thanks ! “  (sau 10x, dar dacă nu e subtitrare, dăm cu presupusul)

“ – Ești obo?”

“ – Nu. Sunt plicti. BRB ! “ (brb=revin imediat )

E timpul să redescoperim vorbitul normal. Cu asta se încheie minunata reclamă. Ca o dovadă a sarcasmului ce îl dețin, “ nu pe bune, chiar e timpul să facem asta? Nu putem să mai stăm 5 minute, pliiiiiiiiiiizzzzzzz ? “. Ok, și eu folosesc site-urile de socializare, și eu folosesc metode de comunicare online cum ar fi Yahoo Messenger sau Skype ( ar trebui să mă plătească, doar le fac reclamă), dar nu folosesc atât de multe prescurtări. Cu siguranță , nu prescurtez  orice cuvânt care îmi vine în minte, pentru că, altfel.  discuțiile mele (față în față sau “năsuc în năsuc” ) ar fi ceva de genul :

“ – Cf ? Ejti bn?”

“ – Ad prtne ! Prăj nijt cart ! “

Ceea ce nu ar fi tocmai plăcut. În primul rând pentru că sunt român, nu messengerian sau facebook-ian, iar în al doilea rând pentru că ar fi foarte greu de descifrat ceea ce vorbesc. Mai ales la început.  Dar, poate că în viitor vom ajunge să fim la fel de studiați precum egiptenii. Asta da realizare pentru neamul românesc. Nu credeți?

