Nu sunt un expert în asta. Nici măcar nu mă pricep atât de bine. Nu am citit cărți despre asta. Nu am participat la zeci de training-uri pe această temă. Și totuși, mereu am știut să îmi organizez timpul , astfel încât să îmi termin treburile în deadline ( termen limită ) . Nu e greu deloc, din punctul meu de vedere. Am ascultat , într-adevăr, multe persoane etalând fel și fel de metode care mai de care mai inovative de organizare a timpului. Eu mereu am folosit câțiva pași simpli, pe care voi încerca să vi-I spun și vouă. În cazul în care considerați că eu vorbesc în necunoștință de cauză sau din perspectiva omului care nu a avut niciodată treburi foarte importante de realizat în timp scurt, să știți că vă înșelați.

După cum știu majoritatea cititorilor mei ,am făcut parte dintr-un ONG studențesc, în care task-urile sau treburile erau cele care îmi ocupau timpul. Mereu mi se dădea un deadline și mereu încercam să termin cu câteva zile înainte. Îmi place să cred despre mine că am reușit mereu să fac asta. Chiar dacă au fost mai lungi unele task-uri, întotdeauna mi-a placut să îmi termin treaba cu câteva zile înainte de termenul limită. Nu de alta, dar mi se întâmplă foarte des să îmi vină alte idei, poate mai bune decât cele folosite. Și asta se întâmplă mereu după ce termin o treabă. Deci, dacă aș termina cu 10 minute înainte de termenul limită, nu aș mai avea timp să aplic celelalte idei bune, nu? Așadar, am să vă expun pașii pe care i-am urmat eu mereu, nu doar în timpul activității mele în acest ONG, și care mi-au adus mereu aprecieri. De fiecare dată când am fost delăsător și nu i-am urmat, am dat chix. Deci, eu presupun că funcționează. Cel puțin pentru mine.

1.Stabilirea priorităților

Pentru că în perioada asta , sesiunea e la modă, am să merg pe un exemplu de genul acesta. Să spunem că ai de învățat pentru două examene de care depinde păstrarea bursei, ai de făcut cumpărături (pentru că locuiești singur/ă și trebuie să mai și mănânci ), ai de făcut curat ( pentru că nu poți sta într-un munte de praf)și mai ai de plătit și utilitățile , ca să nu îți taie ”ștatul” lumina și apa.Nu de alta, dar fără apa, ori iei 10 la examen, stând la ușă, ori iei 3, tot stând la ușă. Așadar, îți stabilești prioritățile. Este clar că cel mai important lucru de pe agendă e învățatul, pentru bursă. Dar, dacă nu mănânci, nu poți să te concentrezi, deci trebuie să faci cumpărături mai întâi. Dar, dacă mănânci și nu ai lumină, iar nu e bine. Să vă văd eu cum învățați pe întuneric. Deși, poate unii văd mai bine noaptea, nu am de unde să știu ! Deci, care e prioritatea numărul 1 ?

2.Stabilirea unui orar

Aici, Costel de la Deko vă poate elucida misterul orarului în maxim 1 minut. Și ne întoarcem iar la cumpărături , făcut curat, învățat, mâncat, învățat, dormit, nu? Dar știm cu toții că trebuie să avem grijă ce cumpărăm de la piață, că dacă ne apucăm să mâncăm și ne dăm seama că nu avem roșii, nu putem să învățăm. La urma urmei, nu poți învăța dacă nu ai roșii. Apoi, mai e o cauză care nu te lasă să înveți, și anume mizeria din casă. Și uite așa se duce toată ziua. De obicei, dacă vă faceți un orar pentru îndeplinirea unor treburi e bine să vă țineți de el. Că dacă îl lăsați de azi pe mâine, nu are rost să mai consumați pasta de la pix. Din nou, foarte logic, nu?

3. Timpul pentru odihnă

Mie asta mi se pare foarte important. Eu nu mă pot concentra deloc dacă nu dorm măcar 8 ore din 24. De asta se spune că o treime din viață o petrecem dormind. E trist, dar cum cafeaua nu mai e ce a fost când au descoperit-o indienii sau cine a descoperit-o, asta e viața. Cum zicea fosta mea dirigintă, “c’est la vie, toujours parchive”.  Mai era și o rimă pe undeva, dar cred că a rămas sub apă. Deci , dormiți. Mai ales atunci când aveți de realizat task-uri importante. Odihniți-vă, că altfel mintea vă va sta numai la frumusețea pernei și la comoditatea patului și la cum vă îmbrățișează pătura, în loc să vă stea la prioritatea numărul 1, și anume task-ul pe care trebuie să îl realizați.

Nu știu dacă pentru voi merg astea sau nu . Eu știu că pentru mine merg. Dar, ar mai fi un lucru care te face mereu să îți organizezi timpul bine. Plăcerea. Când faci ceva cu plăcere, știi mereu să îți organizezi timpul și nici  nu îți dai seama când termini. Dar, dacă nu ai placere atunci când faci ceva, oricât ai încerca să te organizezi, oricât de mult ți-ai impune că trebuie să faci task-ul, mereu va exista o tentație lângă tine. Ori calculatorul, ori mp3-playerul, ori telefonul, ori televizorul, ori gașca de afară, ori etc. Și de cele mai multe ori vrei să spui “NU” tentațiilor. Dar acel “NU” e de fapt un “nu ar trebui, dar hai, fie. Stau doar 5 minute! “. Și acele 5 minute se transformă într-o oră sau mai mult.

Cum am spus și la începutul articolului , nu mă consider expert în așa ceva. Departe gândul. Dar știu ce funcționează pentru mine. Acum, aș vrea și eu să știu ce funcționează pentru voi. Aștept păreri !

