Deși nu obișnuiesc să postez două articole în aceeași zi, am să fac o mică excepție astăzi. Nu de alta, dar nu pot refuza invitația Axlandrei ( http://axlandra.wordpress.com/ ), în grădina ei cu trandafiri și buruieni, la o leapșă muzicală. Și așa, știm cu toții că muzica este cea care liniștește orice suflet , așa că îmi face plăcere să scriu despre asta. Nu e o leapșă foarte lungă, dar e o leapșă care poate spune multe despre cei care o fac. Eu așa știu, că muzica pe care o ascultă cineva spune multe despre acea persoană. Cum zicea o fostă profesoară de-a mea, nu poți avea pretenții de inteligență la un om al cărui gen preferat de muzică este reprezentat de manele. Foarte adevărat ! Mă lovesc de astfel de exemple zilnic. Dar să trecem la leapșă.

Cele 5 intrebari puse spre dezbatere sunt :

1. Ce melodie îţi descrie cel mai bine starea din momentul de faţă?

2. Care este melodia ta preferată?

3. Care este trupa ta preferată?

4. Care este solistul tău preferat şi de ce?

5. Ce melodie asculţi atunci când vrei să te relaxezi?

Citind ce au scris alții înaintea mea, eu am să răspund așa :

1. În momentul de față încă mă gândesc la experiența pe care am trăit-o ieri, la Global Village. Încă sunt marcat, ca să zic așa. Am trecut și proba de rușine, având în vedere unele mișcări de dans făcute în mijlocul străzii. Nu că mi-ar fi fost prea mare rușine, dar totuși, mai erau și copii și bătrâni pe acolo. Mă bucur însă că au privit mișcările cu zâmbete sincere. Așadar, în clipa asta, starea mea este descrisă cel mai bine de Guano Apes și a lor piesă ” Oh, what a night!”. Chiar dacă eu aș fi vrut să fie „Oh, what a day ! ” , nu ar mai fi rimat cu celelalte versuri.

2. Nu am O melodie preferată. Am muuulte. Și când zic „muuulte” , chiar mă refer la multe. Nu aș vrea să mi se pună vreodată pistolul la tâmplă și cuțitul în coaste pentru a spune o melodie preferată, pentru că  nu am. Dar, pot să vă zic care e melodia pe care am ascultat-o cel mai mult în ultimele zile și anume, Alternosfera – Cincisprezece Sute. Iubesc melodia asta. Iubesc și trupa. Versuri puternice, amintiri frumoase.

3.Trupa preferată. Aici am. Chiar dacă nu am o melodie preferată, am o trupă preferată. Cred că v-ați dat seama care e, dar eu am să îi zic totuși numele. Alternosfera. Nu știu de ce îmi place, dar îmi place. Cred că de asta e trupa preferată. Pentru că habar nu am de ce . Cea mai trupă dintre trupe, cum ar spune o prietenă.

4. La capitolul soliști, prefer o solistă. De fapt, două. Întotdeauna am avut o afinitate pentru vocile puternice, dar niciodată nu am auzit două voci mai puternice și, în același timp, mai suave decât ale lui Sharon Den Adel ( Within Temptation) și Tarja Hurunen ( fosta solistă a trupei Nightwish). Ambele au un timbru vocal puternic care mereu mi-a dat fiori. Aceste două trupe au fost printre primele trupe de muzică rock pe care le-am ascultat și am fost fermecat pur si simplu. Vă recomand ! 🙂

5.Când vreau să mă relaxez am două opțiuni. De fapt , depinde foarte mult de stare. Dacă sunt foarte nervos sau supărat, prefer să ascult melodii calme. Piese instrumentale, la orice instrument. Pian, chitară, vioară, contrabas, baterie. Nu contează. Să fie o piesă calmă. În momente din astea ador muzica clasică. Însă, dacă sunt mai trist, mai melancolic, prefer melodiile agitate. Și atunci apelez la rock. Mai exact, la prietenii mei : Breaking Benjamin, Three Days Grace, Metallica, Guns’n roses, Iron Maiden, Nightwish, Within Temptation, Evanescence, etc.

Răspundeți și voi la aceste întrebări?

