Bănuiesc că toată lumea e la curent cu super-mega-ultra campania de curățare a spațiilor verzi din țară. Campania Let’s do it, România a ajuns la al treilea an în care ne implică pe toți , cetățeni responsabili ce suntem, să strângem gunoaiele pe care le aruncă alții. Nu de alta, dar dacă pe ei nu i-a învățat nimeni că gunoiul se aruncă la tomberon, să venim noi să strângem.

Ok. Până aici toate bune. Nu e nimic rău în a strânge gunoaiele. E chiar o inițiativă ok. Numai că am observat că mulți dintre oamenii care s-au dus acolo ( în mare parte . domnișoare dependente de facebook și poze în oglindă, în care își etalează rujul roz) nu s-au dus cu inima la strâns gunoaie și curățat spațiile verzi. Nu , nene. La urma urmei, ce ne pasă de curățenie? Ne pasă să vada tot facebook-ul poza cu mine când ridicam o sticlă de cola cu două degețele, deși aveam mănuși chirurgicale, sau poza în care aveam 10 saci de gunoi la picioare. Plini. Ca să vadă lumea că nu am stat degeaba.

Consider că în loc să se faca astfel de campanii, mai degrabă ne-am educa plozii încă din grădinițe că aruncatul gunoiului pe jos duce la astfel de lucruri. Ar trebui să îi învățăm că gunoiul se aruncă la tomberon. Poate reușim să îi dresăm exact cum și-a dresat Pavlov câinele. Ai gunoi, îl duci la coș. Nu pe lângă, nu pe stradă, nu la colțul blocului. În coș sau tomberon. Iar celor care le aruncă pe jos, ar trebui să le dăm o mică amendă. Nu foarte mare, dar suficient cât să îi usture la buzunar.

De ce am scris acest articol? Pentru că tocmai m-am întors dintr-un oraș foarte curat, al cărui nume nu îl voi da, și pentru că acolo am văzut că se poate. Am văzut că oamenii își respectă orașul și au grijă de el. Și când am ajuns în Galați , ce am văzut lângă gară? Un coș de gunoi întors cu fundul în sus. Îmi pare rău că nu i-am făcut o poză. Așa că, Let’s do it , România. Sau nu ?

