Auzim, în fiecare an, din partea cât mai multor persoane ” fiți mai buni în preajma sărbătorilor” , indiferent că vorbim de Paște sau de Crăciun. Încep să mă întreb de ce doar în perioada sărbătorilor trebuie să fim mai buni. Oare în restul anului nu e nevoie? Adică, e ok să arunc oale și tigăi în capul cuiva, să îl injur , să îl scuip, să îl dau afară din casă, atât timp cât de Paște și de Crăciun îi sunt cel mai bun prieten?

Am fost, ca tot românul, la Slujba de Înviere. Ok, poate nu ar trebui să dezbat subiectul, pentru că toți avem părerile noastre despre religie. Dar, când te duci la Biserică, din punctul meu de vedere ar trebui să fii concentrat la ce zice popa. Că de asta te-ai dus ! Nu te duci să vorbești cu „băjeții” că Oțelul a făcut blat, sau că „trebuie, dacă tot nu am mâncat nimic de dulce timp de 6 săptămâni ” ! Sfat pentru cei care se duc acolo , dar se gândesc la ce mâncare îi așteaptă acasă : Dumnezeu nu strigă catalogul. Nici preotul nu strigă catalogul. Nu ai să vezi în nici o biserică o conversație de tipul : ” Popescu, de ce ai lipsit săptămâna trecută? Gata, nu mai primești mântuire ! ” . Nu, credeți-mă !

Dar, cum ziceam, eu am părerile mele despre religie, alții le au pe ale lor. Dacă citește bunică-mea ce am scris, zice că sunt nebun. Nu că nu aș fi  ! Pe lângă asta, în acest an nici nu am simțit Paștele ca în alți ani. Nu știu de ce , dar acest weekend l-am simțit ca pe oricare altul. Singura diferență e că luni nu mă duc la facultate pentru că am vacanță. Poate mi s-a urat prea mult să pasc. Poate m-am săturat până peste cap de filme cu răstigniri , care mai de care mai sângeroase. Nu știu…

Vouă cum vi s-a părut Paștele acesta?

