E dimineaţă, e 7 ceasu’, într-un cuvânt am dat de dracu! Trebue să mă trezesc, azi am examen, telefonu’  sună ca-necatu. Oftez în gand, oftez în gand şi mă întreb, Să mă mai duc? Off hai, ce pierd…. Îmi iau materia cu mine, să am conştiinţa împăcată, Dacă tot nu ştiu nimic, s-o am pe ea, poate-o fac lată. Ajung la facultate, ai mei colegi sunt deja prezenţi Doar doar să ia un 5, să nu rămână repetenţi, Majoritatea nu au învăţat nimic, e regula p’aici . “Îl luăm, e simplu!” ne-ncurajă, în timp ce ne foim ca nişte furnici. Cei ce mai ştiu ceva vin mai târziu, vin relaxaţi. Sunt ca nişte ţinte vii, de noi vânaţi.

Vine şi profu cu al lui alai de asistenţi.Mai ceva ca la nunta.’’ Ia-ţi studentule ziua bună, de la tată, de la mumă!’’. Vor să ne facă viaţa grea, vor să ne lase repetenţi. Când ne deschide uşa totul e un vâlvoi. Ne-nghesuim , ne-mpingem, pentru locuri bune facem râzboi:’Aici stau eu, bă, ai înţeles?’.  Nimeni nu stă în faţă căci e condamnat. Nu ia nici 5 şi e deja picat! Odată locul bun prins, treci la planificat. Cu toţi colegii şi-n special vecinii iei contact, Vin subiectele, le citeşti de 2 ori tăcut. Si ai vrea profu să-l întrebi în ce limbă le-a făcut. Dar taci, ştii că eşti tufă de Veneţia  şi nu ştii nimic. Te uiţi la colegul din stânga şi vezi că a scris un pic. E calea spre succes, e drumul spre victorie. Să fii dibace şi să ai ochi buni. Atât îţi mai trebuie! Îţi zici ‘ce-o fi o fi’, oricum nu ai ce pierde Ridici capul din foi, îţi iei curaj, la copiat dai startul! Dar eşti atent, atent, suspicios, şi-ţi iei un aer concentrat, De fapt tu nu ştii nimic, n-ai învăţat nici o păpădie!

S-a terminat, ai scris ceva ceva şi eşti încrezător. Nu-n ale tale forţe, ci-n ale colegilor! Acum eşti calm, totul a trecut. Te sună ai tăi să te-ntrebe dacă ai făcut. Şi tu le zici oftând adânc:”mmm cam da- A dat greu tare, cum nu se poate da  Dar chiar şi-aşa, eu am făcut din căte ştiu-Sper să mă treacă’’.

 

