Știu că este al treilea articol pe ziua de azi,dar când mă lovește inspirația,trebuie să primesc.Nu pot să nu profit,pentru că s-ar putea să o supăr.De câte ori ați fost puși în fața unor vorbe precum „scuipă-n sân ca să fugă ghinionul” sau, „ptiu,ptiu,ptiu să nu fii de  deochi”?În cultura și tradiția noastră,a românilor,există o grămadă de astfel de superstiții și obiceiuri pe care eu le consider nefondate.Când se întâmplă ceva,poc: apare încă o superstiție și,evident,încă o vorbă care alungă ghinionul!

1.Oglinda spartă

Se spune că atunci când spargi o oglinda,te așteaptă 7 ani de ghinion.De ce?Cine a hotărât asta?A testat cineva teoria asta?Eu am spart câteva oglinzi la viața mea și,pot să zic că nu am avut cei 7 ani de ghinion.Nu tot ce e rau se întâmplăn din ghinion.Fiecare își face rău sau bine cu mâna lui.”După buget,coane Fănică!”.

2.Pisica albă,pisica neagră

Nu,nu e celebrul film al lui Kusturica.Deși,tind să cred că e inspirat de acolo.Sau el s-a inspirat din asta?Am observat că această superstiție există în mai multe culturi,nu doar în cea românească.Deci,dacă trece o pisică neagră prin fața ta,ai ghinion.Dar dacă trece una albă,ai noroc.Săracele pisici negre.Ar trebui să le facem cum făceau spartanii cu ai lor copii,nu?Cei care nu erau perfecți fizic erau aruncați.Așa să le facem și pisicilor negre.Rușine să le fie că s-au nascut negre și ne dau nouă ghinioane!

3.Vineri 13 și Marți 13

În zilele astea două ,oamenii ar trebui să stea în casă.Sau,așa spune superstiția,Se aliniază planetele și tot Universul lucrează împotriva ta.Doar,doar de ți-o cădea un ghiveci în cap,te-o lovi vreo mașină,ai cădea în vreo canalizare fără capac.Dar,totuși,dacă ar fi să ne luăm după reclama de la LION(ciocolata aia bună),nu ar trebui să le ascultăm sfatul?Sfatul LION:”Stai afară!”.

4.Rochia de mireasă

Cică poartă ghinion dacă mirele vede mireasa în rochie de mireasă înainte de nuntă.Și totuși,o vede.În filme,vedem mereu cum mirele stă la altar și așteaptă nerăbdător,tremurând,dându-și palme,uitându-se cum cavalerii și domnișoarele de onoare flirtează,asteptând-o pe ea.La noi,însă,vedem cum mirele se duce să o ia pe mireasă de acasă înainte de nuntă.Cu alaiul de lăutari,bineînțeles.Deci,cum e?Poartă ghinion să o vezi înainte de nuntă?

5.Preferata mea : „Să nu dai bani lunea!”

Deci,să nu dai bani lunea.Că apoi dai bani toată săptămâna.Cred că de asta nu prea am bani prin buzunare.Că eu incep de luni să cheltui.Conform acestei vorbe,ar trebui să îți faci cumpărăturile sâmbăta sau duminica.Lunea să nu te duci nici măcar să iei pâine.Dar,dacă vin colindătorii lunea?Le zic să vină în altă zi,că lunea nu dau bani?De cerșetori nici nu încape vorba.Pe ei îi găsesc și în celelalte zile ale săptămânii.

Mai sunt o mulțime,dar nu are rost să le înșir pe toate.Voi sunteți superstițioși?

Rochii elegante si invitatii nunta gasesti doar aici: rochii elegante + invitatii nunta memoires

Cumpara-ti si tu rochii elegante

