Sunt conștient de faptul că proverbul spune „Ai carte,ai parte”.Dar,să fim serioși!Cred că toată lumea și-a dat seama că nu mai e suficient să „ai carte”,adică să înveți ca un nebun 16-17-18 ani prin diferite instituții de învățământ,ca să „ai parte”,adică un job plătit nu regește,ci decent.

Dar,revenind la partea cu cărțile.Mie mi se pare că au început să dispară din casele oamenilor.Sau,dacă sunt,sunt acolo pentru coperta frumoasă pe care o au.Chiar mi-a spus o domnișoară la un anticariat că a avut clienți care au cerut cărți la 0.50 RON/bucata care să arate frumos.”Să dea bine”,ca să o citez.Și m-a pus pe gânduri,de aici rezultând și ideea articolului.

Mi-am dat seama,de ceva timp,că lumea nu mai citește cărți.E mai comod să citești CanCan,Libertatea sau alte site-uri pe internet,decât să deschizi o carte.Ce e drept,aș fi ipocrit să zic că eu citesc carte după carte după carte.Nu!Dar,atunci când pun mâna pe o carte bună,am grijă să o savurez cuvânt cu cuvânt(asta nu e cacofonie,e cucufonie).Ultima astfel de carte a fost „Street Kid” de Judy Westwater.Scrisă integral în engleză,fapt pentru care am fost foarte recunoscător,m-a captivat încă de la prima pagină.Cartea spune povestea unui copil care la vârsta de 3 ani a fost luat de lângă mamă de către tatăl escroc.Ținută ca un câine în curtea din spatele casei,a trebuit să mănânce din tomberoane pentru a rămâne în viață.Apoi,ea a fost dusă în Africa de Sud,unde viața ei a devenit un iad,Bătută,tratată ca o sclavă și supusă unei cruzimi terifiante,evadarea a fost ultima și singura ei opțiune.Dar cum viața pe străzi era cel puțin la fel de periculoasă,ea a reușit doar prin determinarea extraordinară de a scăpa!Și,cum zice și pe copertă,”aceasta este povestea ei incredibilă”!

A trecut ceva timp de când nu am mai citit până când am pus mâna pe această carte.Știu că se zice să nu judeci o carte după coperți,dar chiar coperta a fost cea care mi-a atras atenția.Din fericire,însă,cunosc destule persoane amatoare de lectură.Așa că,prin intermediul acestui articol,le indemn pe toate să îmi sugereze cărți noi și interesante.Noi pentru mine,că pentru voi cu siguranță nu vor fi noi.

Și,tot prin intermediul acestui articol,aș vrea să fac un apel la cei care nu citesc atât de des.Sau cei care nu citesc deloc.Încercați cartea asta,”Street Kid”,și dacă nu vă va captiva,să nu îmi spuneți mie pe nume!

Așadar,aștept sugestiile voastre!

