Dacă în articolul anterior vă stresam  cu câteva din filmele care îmi plac mie,m-am gândit să vă bat la cap și despre muzică.Doar suntem muzicanți cu toții.Într-o oarecare măsură.

Ne naștem țipând,creștem plângând,cântând,vorbind și murim șoptind.Toate aceste sunete sunt o formă de muzică.Pentru că muzica,în sinea ei,izvorăște din sunetele pe care le scoatem noi.Însă,pentru a ajunge la muzica pe care o ascultăm la radio sau pe Ipod,Iphone,Mp3,Mp4,Youtube și alte surse,ea trebuie prelucrată,organizată pe note,care la rândul lor se organizează în game(lecție gratuită,nu-i nevoie să îmi mulțumiți)Multă muncă!Ideea de bază e că toți ne naștem cu ureche muzicală,trebuie doar să o prelucrăm!

Și acum,să trecem la treabă.Pe lângă faptul că sunt un mare amator de filme,de toate genurile,sunt și un mare admirator al muzicii.Iar când zic muzică,mă refer la orice exceptând INNA,Guță,” plodu’ “ minune sau ăla de haur,etc.Nu mai enumăr din  ăștia că nu are rost.Ați prins ideea!Dar,ca o explicație,cu Inna nu aveam nimic până acum ceva timp când am văzut că a facut un cover al melodiei Laurei Stoica, “Mai frumoasă”.Nu știu câți dintre voi l-ați ascultat,sau câți dintre voi s-au uitat la videoclipul piesei(Da,are și videoclip),dar mie mi-a lăsat un gust amar.Nu cred că Laura Stoica merita chestia asta.Nu mă înțelegeți greșit,linia melodică a fost bine realizată,versiune acustică,foarte ok.Dar Inna,Inna,nu își găsea locul în acel peisaj.Dar,mă rog,poate e doar părerea mea!

Eu de obicei ascult muzică veche,iar când zic veche mă refer la muzica anilor ‘80,’90 și începutul anilor 2000.Îmi plac și unele melodii mai noi,dar deja  majoritatea formațiilor produc muzică comercială,sau mai bine zis,pun 3 versuri pe un ritm și fac o melodie de 3 minute!Ceea ce nu prea îmi place.Printre genurile mele preferate se numără rockul alternativ,muzica clasică,muzica pop de acum 10-20 ani și folk-ul.Am avut însă neplăcerea de a afla că nu multă lume apreciază muzica clasică(Beethoven,Mozart,Haydn,Bach,etc) sau muzica veche(Modern Talking,Abba,Ace of Base etc),preferând să asculte lălăielile nu știu cărui Deejay,Veejay sau cum s-or mai numi.Cel puțin printre cunoscuții mei.

Acum o să fac un pic de reclamă,dar am găsit pe Facebook un grup pentru oameni ca mine,amatori de muzică veche.”Generația atomic” se cheamă grupul,iar cea mai scurtă cale către grup este un click pe imaginea din partea stângă a articolului.Mi-a plăcut să găsesc acolo oameni la fel de nostalgici ca și mine,cu care să pot împărți diferite păreri.

Și acum să trecem la recomandări.O să vă zic ce îmi place mie și sper să vă placă și vouă.Eu sunt mare fan al clasicilor enumerați mai sus,precum și al formațiilor de pop spuse.Dar ascult de asemenea și trupe precum Breaking Benjamin,Paramore,Simple Plan,Crossfade,Linkin Park,Within Temptation și mulți alții.Nu știu cum mi-aș trăi viața fără muzică.Ar fi cam seacă și tristă ziua fără doza de chitară,tobe,clape,pian,vioară și alte instrumente,

Așadar,voi ce preferințe muzicale aveți?

