În continuarea sutelor de campanii pentru strângerea gunoiului din orașele României,redacția Viața Liberă a mai lansat încă una.Asta se cheamă “Galați,ce te costă să fii civilizat?”.Un răspuns teoretic ar fi că nu costă nimic.Poate doar o doză de bun simț.Dar cum bunul simț nu se găsește pe raft la Kaufland,Real,Metro și altele,se pare că nu toți îl au în dotare.

Sau,poate că îl au.Dar,vorba aia,”trebe să hrănește puradeii!”.Așa că,hai să mai dărâmăm vestitele igloo-uri(tomberoanele alea mari,noi și colorate) ca să scoatem sticlele din ele.Și apoi,ca să ne simtem bine și  să spunem că munca e făcută pe deplin,să le mai dăm și foc.Foc de tabără,nu?Nu știu cum e în celelalte orașe,dar cel puțin în Galați am observat că se merge mult pe premisa “dacă sunt atâtea gunoaie pe jos,ce mai contează unul în plus?Hai să arunc și eu!”.Cel mai aiurea este că contează(scuzați cacofonia,dar v-am mai zis eu ceva despre asta cândva).

Poate că în loc să aruncăm încă unul și încă unul și încă unul,ar trebui să strângem măcar unul.Dacă tot așteptăm exemple de la alții(“Să înceapă vecinul și poate fac și eu”),s-ar putea să se adune mormane lângă noi.

Așa că,fii civilizat.Fii om!Și STRÂNGE DUPĂ TINE!

