Încă de când suntem mici,pe la vreo 6 ani,părinții ne trimit la școală și ne bagă zi de zi în cap ideea că pentru a ajunge sus trebuie să înveți.Nu zic că nu e așa.Unii(puțini, ce e drept) mai ajung sus prin muncă.Dar în zilele noastre,lucrurile stau un pic diferit…

E un subiect discutat de mulți înaintea mea și care,probabil,va mai fi discutat de mulți și după mine.Dar,hai să ne gândim un pic.Cu ce te mai ajută școala în ziua de azi?Mi-am făcut o părere generală despre cei care îmi citesc blogul și îmi dau seama că majoritatea sunt în categoria de vârstă 18-27 de ani.Deci,în perioada liceului,facultății sau masterului.Doctoranzii au altele de făcut,nu citesc ei bloguri mici,care se vor a fi mari.Întrebarea mea e una simplă:Câți dintre voi,cititori ai acestui blog și ai acestui articol,consideră că după ce vor încheia studiile își vor face o carieră în domeniul studiat?

Dacă aș răspunde eu în locul vostru,aș spune că maxim 10 la sută.Sau poate mai puțin.De ce?Pentru că în ziua de azi,facultatea o facem ca să fie făcută.Pentru hârtie(sau auschweitz),cum ar spune unii.De obicei,ne târâm 3/4  ani de zile într-o facultate pe care nu o înțelegem,pe care nu o agreem și pe care abia așteptam să o terminăm.Știm,însă,că situația e altfel.

Din punctul meu de vedere,sunt doar 3 opțiuni:
1.Ești fată,arăți bine,nu te deranjează să te dezbraci în presă sau TV,nu te deranjează să apari prin scandaluri “mondene”.Succes Garantat!
2.Ești băiat/fată,ai rude puse bine prin diferite instituții,eventual și cu poziții înalte.Succes Garantat!
3.Ești băiat/fată,ai parinți cu cel puțin 1000000 EURO în contul din Elveția.Succes Garantat!

Pentru toți ceilalți,există doar munca și norocul.Succesul nu mai e atât de garantat!Mai ales că nu poți spune că pentru toate celelalte există MASTERCARD!

