Oameni buni,cu cap şi creier,ce vă mai faceţi timp să mai citiţi şi una-alta în afară de CANCAN sau LIBERTATEA(spre exemplu,CLICK sau SPY),nu-i aşa că v-aţi săturat să vedeţi cum se dă în limba maternă?

Măi,eu vă zic că m-am săturat.Devine chiar de-a dreptul pur si simplu.Încep să cred că de la generaţie la generaţie se mai pierd din literele unor cuvinte,sau că încep să apară cuvinte noi pe care numai cei care le inventează le-au mai auzit(iarăşi fac referire la BRITANIA,a lui Marean “care este”.Ah,şi ceasurile Bulgaria,că de Bvlgari nu a auzit nimeni).Mă uit din ce în ce mai mult cum cuvinte precum “ca” devin “k”,”şi” devin “shi”,”ce faci” devin “cf”.Chiar într-un timp râdeam cu tata de prescurtările astea şi puneam în scenă(aia din minţile noastre) o conversatie prin SMS între un el şi o ea:”Ea:Cf?El:M c.”(atât).

Eu nu am fost un mare fan al lui Pruteanu cât a trait,dar avea omul ăla dreptatea lui(deşi pe alocuri exagera).Acum cred că se învârte în mormânt când vede cum vorbesc noile generaţii,ăia ce vin din urmă şi ar trebui să reprezinte viitorul.Nu neapărat al ţării,dar al familiilor lor.Când te uiţi la conversaţii de genul “te stiu cred ai cfost la phonex şi ai jucat bascket vro 2 sapt”(preluată de pe atotcunoscătorul FACEBOOK).Da,prietene,e groasă.

Limba română ca limba română,că ea e mai permisivă.Dar gramatica nu mai e prietena nimănui.Că acum până şi unii aşa zişi reporteri,redactori,oameni de presă o faulteaza de fiecare dată când deschid gura sau capacul de la pix(de asta eram eu fan al Cronicii Cârcotaşilor,că ei sesizau imediat orice mişca).

Avea Teo de la trupa DEKO un filmuleţ pe net,în care vorbea despre conversaţiile pe messenger.Şi spunea că a întrebat pe cineva de ce scrie „k” în loc de „ca”.Răspunsul primit a fost „ca să economisesc spatiu”.Păi bine,prietene,economiseşti spaţiu la „k” pentru a-l pierde la „sh” şi la „tz”.

Am mai zis-o şi în alte articole,şi o mai zic şi acum.Vom ajunge mai rău ca cei din IDIOCRACY.Vă salut!

 

P.S: Şi eu mai faultez limba română,dar îmi dau seama şi încerc să mă corectez.Dacă nu ştiu ce zic,mai bine tac.Din fericire pentru mine,în majoritatea discuţiilor ştiu ce zic(câtă aroganţă!).

