V-aţi întrebat vreodată de ce profesorii vor ca noi,studenţii/elevii,să ne exprimăm corect atât timp cât ei nu sunt în stare de asta?Eu,personal,mi-am pus întrebarea asta de nşpe mii de ori.Aparent,degeaba.Numai că,răsfoind l’internet,ca de obicei într-o dimineaţă răcoroasă,am dat peste un articol foarte interesant.Pe cât de interesant,pe atât de penibil.Sau,cum am învatat că e corect,JENIBIL.Ce Dumnezeu,doar e aprobat de DIRECŢIA JENERALĂ  EDUCAŢIE;TINERET ŞI SPORT,nu?

Şi am început,astfel,să îmi aduc aminte de toate gafele verbale pe care le fac profesorii mei.Sau pe care le-au făcut cei pe care i-am avut acum jde mii de ani.Cuvinte inventate,pur si simplu,cum ar fi:”necoerent”,”necorect”,”pozar”(fotograf,în caz că nu vă daţi seama) etc.

Şi ma intreb din nou,ca prostul.De ce vor profesorii ca noi,elevii sau studenţii,după caz,sa stim „a vorbeşte româneşte” dacă dumnealor nu cunosc nici alfabetul corect?Tata îmi spune aproape zi de zi că el nu întelege cum de unii profesori primesc bani in schimbul notei de examen,şi mai ales cum de nu ia nimeni măsuri.Mai mult,el îmi spune ca tot noi,studenţii suntem de vină ca nu învatăm.Nu îl pot contrazice 100%,dar nici nu pot fi de acord 100%.Poate că nu învătăm ca în liceu sau în generală,când stateam cu carţile pe braţe zi de zi,sau ne făceam zi de zi temele.Cu asta sunt de acord.Dar atât timp cât unii profesori(nu zic toţi,că aş greşi) vin la curs/seminar/laborator şi se gândesc de două ori înainte de a răspunde întrebării adresate de vreun elev mai greu de cap,nu cred că putem fi judecaţi doar noi,elevii/studenţii.

Însa,din afara e foarte usor sa analizezi orice…

