Nu stiu cati dintre voi se mai uita la stiri sau programe informative.Nici eu nu o fac foarte des.Dar mai am cateodata “placerea” de a asculta una-alta cand stau cu ai mei la masa.Asa s-a intamplat si azi,iar ce mi-a gadilat timpanul m-a lasat un pic fara reactie.

 

Mergand pe premisa ca nu ati auzit si voi despre asta,o sa va spun eu ca un club din Padova,nordul Italiei(unde,culmea,am si eu rude si chiar am fost)a interzis accesul persoanelor provenite de pe plaiul mioritic.Conform stirii,aceasta regula a clubului nu are deloc substrat rasist,doar ca s-au saturat de violentele provocate de “romanasii”veniti sa se “zbantuie”.

 

Pe de o parte,decizia patronului mi se pare una buna,avand in vedere ca nu a interzis accesul numai romanilor,ci si pe al fratilor moldoveni,precum si pe al tunisienilor sau albanezilor.Macar nu ne putem plange ca numai romanii sunt discriminati.Totusi,poate ca e un pic cam dur.

 

Eu sunt de parere ca ai nostri „fratiori” care se duc prin „Italea” ca sa mai „cante un pic la pian” nu pot fi bagati in aceeasi oala cu cei care chiar se duc sa isi faca viata mai buna(desi,din proprie experienta,va zic ca nici acolo si niciunde nu stau cainii cu colaci in coada).Deci,pe de alta parte,nu sunt de acord cu decizia domnului patron de club din Padova.Si consider ca face un pic de discriminare,interzicand omului roman,moldovean,albanez sau tunisian sa intre in clubul sau.Pentru ca,in mare parte,ii poti vedea pe cei care vor face scandal sau care vor perturba linistea publica dupa proverbiala „moaca”.Cand il vezi ca e bronzat,cu 3 lanturi de „haur” la gat,ceafa lata,si poarta ochelari de soare inauntru,deja este clar ca ala vrea sa bata pe cineva.

 

Dar ma rog,fiecare cu gandirea proprie.Zic doar ca existau si alte metode de a face liniste si pace in club,pentru ca prin decizia luata este posibil sa isi puna in cap toti „ascultatorii de muzica clasica”(gen Guta),sau de coveruri(Gen plodul minune-vezi Man Down) si nu numai.Pentru ca ma indoiesc ca italienilor sau marocanilor sau cui o mai fi pe acolo le convine sa vina in club cu pasaportul avand in vedere ca se pot imbata si il pot „rataci”.

 

 

 

 

 

 

 

